شناسهٔ خبر: 145739 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

کمک سازمان ملی زمین و مسکن به آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن در کاشان

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از عزم این سازمان برای کمک به آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های کاشان و نطنز از بررسی و اتخاذ تصمیم درخصوص مشکلات شهرهای قمصر، جوشقان و کامو در دیدار با شهرداران این شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مالکی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن اولویت اصلی این سازمان است، گفت: از پروژه‌های نهضت ملی این شهرها بازدیدهایی صورت گرفت و مصوب شد برای طرح‌های آماده‌سازی به این پروژه‌ها کمک کنیم.

وی افزود: پیگیری بحث وام و تسهیلات و کمک به بحث آماده‌سازی و زیرساخت پروژه‌ها از دیگر مواردی بود که در این نشست‌ها و بازدیدها مورد بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح بیشتر از موارد مطرح شده در این نشست‌ها اظهار کرد: شهرداران این شهرستان‌ها موضوعاتی داشتند که این موضوعات به تفصیل مورد بررسی قرار داده شد و تصمیمات خوبی در خصوص واگذاری زمین مورد نیاز شهرها برای توسعه صنایع و سرانه‌های شهری اتخاذ شد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، کمک به کارکنان و کارگران کارخانجات و صنایع است بدین صورت که با مدیریت واحد صنعتی و تامین زمین توسط دولت، مسکن کارگران واحدهای صنعتی تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد: تاکنون برای تامین۱۱۰ هزار واحد مسکن کارگران بخش صنعت تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم که بخشی از آن به مرحله کلنگ زنی و آماده سازی رسیده است.

مالکی با اشاره به اینکه کاشان یک شهر صنعتی است اضافه کرد: این آمادگی را داریم که اگر صنایع برای تامین مسکن کارگران و کارکنانشان امکاناتی داشته باشند، برای آنها زمین تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکلیف قانونی این وزارتخانه در اجرای طرح جوانی جمعیت نیز گفت: این طرح یکی از اولویت های ماست و خرسندیم اعلام کنیم که طی این هفته و هفته آتی در سرتاسر کشور واگذاری‌هایی در قالب طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط این قانون انجام خواهد شد.