شناسهٔ خبر: 14574 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش ۳ برابری بودجه عمرانی ساخت بیمارستان/ احداث و تجهیز ۹ بیمارستان در سال ۹۴ / برنامه‌ریزی برای ساخت ۳۷ بیمارستان جدید در کشور

محمدجعفر علیزاده در بازدید از پایگاه خبری مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور با اعلام افزایش سه برابری بودجه عمرانی ساخت بیمارستان از تکمیل و تجهیز ۹ بیمارستان در سال جاری خبر داد و گفت: ساخت ۳۷ بیمارستان در سال مالی جدید (۹۵) در کشور در دستور کار قرار گرفته است.

محمدجعفر علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین وزارت راه و شهرسازی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای احداث و تجهیز ۲۱ بیمارستان به صورت مشترک گفت: امسال کار ویژه‌ای با امضای قرارداد بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد و توانستیم اعتبارات عمرانی را در ساخت بیمارستان به سه برابر افزایش دهیم. این افزایش سه برابری در حالی صورت گرفت که در سطح کشور رشد اعتبارات عمرانی ۱۶ درصد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تکمیل ۲۱ بیمارستان تا پایان سال آورده سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور و وزارت بهداشت هرکدام بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان بود که آورده سازمان بخشی از اعتبارات را شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور ادامه داد: از ۲۱ بیمارستانی که ساخت آن‌ها در سال جاری در استان‌های اردبیل، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، تهران، چهار‌محال و بختیاری، خراسان‌رضوی، سمنان، کردستان، کرمان، گلستان، گیلان، لرستان و مرکزی جزو برنامه‌های مشترک سازمان و وزارت بهداشت است ۹ بیمارستان احداث و تجهیز شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۲۱ بیمارستانی که باید توسط ما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تکمیل شوند دو هزار و ۱۶۳ تخت دارد و بطور میانگین هر بیمارستان حدود ۱۰۰ تخت خواهد داشت. همچنین کمیته مشترکی نیز تشکیل شده که در حال بررسی و پیگیری این موضوع است. تا به امروز کار به خوبی پیش رفته و توانسته‌ایم تعدادی از این بیمارستان‌ها را تکمیل کنیم و در حال تحویل و تجهیز آن‌ها هستیم.

علیزاده با اشاره به تکمیل ۹ بیمارستان توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی در سال جاری گفت: با توجه به استراتژی دولت برای توجه به مقوله سلامت، تخصیص‌های خوبی انجام گرفته است. همچنین ۹ بیمارستانی که تجهیز و احداث شده‌اند شامل بیمارستان‌های شفت (گیلان)، آشخانه (خراسان شمالی)، بیضاء (فارس)، زهک (سیستان و بلوچستان)، سروآباد (خراسان شمالی)،   چادگان (خوزستان)، خلیل آباد، قلعه گنج(کرمان) و کوهبنان (کرمان) هستند.

جدول پروژه‌هایی که در سال ۱۳۹۴ تکمیل شدند:

رديف

عنوان

ظرفيت

سال شروع

سال خاتمه

۱

احداث بيمارستان شفت

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۲

مطالعه و احداث بیمارستان شهرستان آشخانه

۴۸

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۳

احداث بيمارستان بيضاء

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۴

احداث بيمارستان زهك

۴۸

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۵

بيمارستان سروآباد

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۶

بيمارستان چادگان (آماده تحويل موقت)

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۷

بيمارستان خليل‌آباد (آماده تحويل موقت)

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۸

بيمارستان قلعه گنج (آماده تحويل موقت)

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

۹

بيمارستان كوهبنان (آماده تحويل موقت)

۳۵

۱۳۸۷

۱۳۹۴

علیزاده در پایان با تاکید بر  نگاه درازمدت سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور به وظایف تحت اختیاری که برای این سازمان تعیین شده است افزود: با تصویب در هیئت دولت ساخت ۳۷ بیمارستان، در سال مالی جدید (۹۵) در دستور کار سازمان قرار گرفته است. 

جدول برنامه‌های سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی بر اساس تفاهم نامه امضا شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

ردیف

استان

 عنوان پروژه

ظرفیت
 (کل)

۱

اردبیل

احداث بیمارستان كوثر

۳۵

۲

اردبیل

احداث بیمارستان پارس‌آباد

۱۴۸

۳

اصفهان

احداث بیمارستان خمینی‌شهر

۱۷۴

۴

آذربایجان شرقی

احداث بیمارستان سراب

۲۱۷

۵

آذربایجان غربی

احداث بیمارستان تكاب

۹۰

۶

آذربایجان غربی

توسعه بیمارستان بوكان

۱۵۳

۷

آذربایجان غربی

تكمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی خوی

۲۱۷

۸

تهران

احداث بیمارستان پاكدشت

۱۳۰

۹

تهران

احداث بیمارستان رباط كریم

۹۸

۱۰

چهارمحال و بختیاری

احداث بیمارستان مال خلیفه لردگان

۳۵

۱۱

خراسان رضوی

احداث بیمارستان خلیل‌آباد

۳۵

۱۲

خراسان رضوی

احداث بیمارستان فریمان

۹۰

۱۳

سمنان

احداث بیمارستان گرمسار

۱۶۴

۱۴

کردستان

احداث بیمارستان جایگزین دهگلان

۳۵

۱۵

کرمان

احداث بیمارستان كوهبنان

۳۵

۱۶

کرمان

تكمیل بیمارستان رودبارجنوب

۳۵

۱۷

گلستان

تكمیل بیمارستان بندر گز

۱۲۱

۱۸

گیلان

احداث بیمارستان آستارا

۱۳۲

۱۹

گیلان

احداث بیمارستان رضوانشهر

۳۸

۲۰

لرستان

تكمیل بیمارستان الیگودرز

۱۴۶

۲۱

مرکزی

احداث بیمارستان جایگزین مأمونیه

۳۵

جمع

۲,۱۶۳

نظر شما