شناسهٔ خبر: 145740 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

مترو و ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

ببینید| سفر وزیر راه و شهرسازی به شهر پرند (2) وزیر راه و شهرسازی از افتتاح مترو و ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند در آینده نزدیک با حضور رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز اول مهر در حاشیه افتتاح مدرسه نوچمنی؛ نخستین مدرسه هوشمند شهرهای جدید در پرند، با تاکید بر اینکه در شهرهای جدید به ویژه پرند طرح‌های توسعه خوبی بر اساس ظرفیت‌های این شهرها تدارک دیده شده است، گفت: یکی از درخواست‌های ساکنان، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، درمانی و دیگر خدمات روبنایی برای زیست‌پذیر شدن شهرهاست که در این خصوص تلاش‌های فراوانی در جریان است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام افتتاح ۷ مدرسه در شهر جدید پرند که یکی از آنها مدرسه هوشمند و دیگری مدرسه دانش‌آموزان استثنایی است، افزود: امروز ۷ مدرسه با ظرفیت ۱۱۳ کلاس توسط شرکت عمران شهر پرند افتتاح شد که با افتتاح‌های امروز، ظرفیت مدارس پرند به ۵۰ مدرسه و ۷۰۰ کلاس ارتقا یافته است.

بذرپاش احداث مساجد را از دیگر موضوعات در دستور کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید عنوان کرد.

وی توضیح داد: توسعه حمل و نقل عمومی شهرهای جدید از دیگر موضوعاتی است که در دست پیگیری قرار دارد. بر همین مبنا نیز متروی پرند که مراحل نهایی تکمیل را گذرانده است در روزهای آینده با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: افزایش تعداد اتوبوس و تاکسی‌های بین‌شهری و درون‌شهری نیز در برنامه است که به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر پرند افزوده خواهد شد.

وی احداث میدان میوه و تره‌بار برای بهره‌مندی مردم را از دیگر موضوعات مورد پیگیری برشمرد و گفت: در شهرهای جدید پرند و پردیس توسعه حمل و نقل عمومی نیز در حال پیگیری و انجام است.

بذرپاش افزود: در سایر شهرهای جدید از جمله مهستان پروژه‌های روبنایی مهم و ۱۴۷۰ واحد مسکن مهر، افتتاح شده است.

وی گفت: به زودی ۴ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده پرند با حضور رییس‌جمهور افتتاح می‌شود.

بذرپاش یادآور شد: ۲۰۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر به دولت سیزدهم به ارث رسید که ۱۰۰ هزار واحد آن به اتمام رسیده و بخشی از آن تحویل شده یا در حال تحویل است.