شناسهٔ خبر: 145752 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن:

اولویت سازمان ملی زمین و مسکن واگذاری زمین با تراکم پایین است

مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن سیاست دولت سیزدهم و اولویت این سازمان را واگذاری زمین با تراکم پایین دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است گفت: همه اراضی تامین شده با هر روش و متناسب با شرایط و موقعیت مناطق مختلف برای تولید مسکن در کشور به کار خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن مالکی با اشاره به سیاست دولت در ساخت و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن با تراکم پایین، خواستار تسریع در الحاق زمین‌های تامین شده در بادرود شد تا کیفیت واگذاری و ساخت و ساز یک طبقه برای جوانان این شهرستان فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیش از ۲۴ هزار هکتار زمین در کل کشور در پروسه الحاق قرار دارند و تعیین تکلیف این اراضی می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشد.

وی تامین زمین برای ساخت مسکن را موضوعی تخصصی و کارشناسی ارزیابی کرد و ادامه داد: قطعا کار تامین زمین باید همراه با کار کارشناسی صورت پذیرد و اگر بدون بررسی‌های دقیق و کارشناسی انجام شود در آینده با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

مالکی در توضیح این امر اضافه کرد: برای مثال باید در ساخت و سازها اصول محیط زیستی هر منطقه را رعایت کرد همچنین در اراضی درجه یک و دوی کشاورزی نمی‌توان ساخت و ساز کرد چون این کار به امنیت غذایی مردم آسیب می‌رساند.

وی در پایان اعلام کرد: در شهرستان بادرود زمین‌هایی به افراد واگذار شده بود که در مهلت مقرر در آنها ساخت و سازی صورت نگرفته بود، از مدیران استان خواستیم زمین‌ها از این افراد پس گرفته شود به افرادی که مشتاق ساخت مسکن هستند واگذار شود.