شناسهٔ خبر: 145761 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش بادهای شدید در شرق و شمال شرق/ دما در تهران و بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هشدار داد و گفت: دمای هوا در تهران و بیشتر مناطق کشور کاسته می‌شود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی، گفت: امروز در آذربایجان‌های شرقی و غربی، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد و در برخی نقاط اردبیل، گیلان، مازندران، بارش پراکنده تداوم دارد. دوشنبه در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، گیلان، مازندران و بلندی‌های استان‌های قزوین، زنجان، سمنان و شرق استان تهران، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در نوار شمالی کشور، تداوم دارد. 

گودرزی نسبت به شدت بارش‌ها در آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی هشدار داد و به هموطنان توصیه کرد تا در خصوص شرایط جوی در مناطق پربارش توجه داشته باشند.

وی گفت: وزش بادهای شدید در بخش‌های شرقی و شمال شرق کشور رخ می‌دهد که سبب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا به ویژه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در تهران وزش بادهای شدید رخ می‌دهد و هوا طی روزهای آینده در تهران و بیشتر مناطق کشور روند کاهشی خواهد داشت.