شناسهٔ خبر: 14577 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات تهران و برخی استان‌ها/ وزش شدید باد در شمال شرق و جنوب شرق

هوا شناسی - بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارندگی در اکثر مناطق کشور برای برخی از استان‌های کشور همچون گیلان، مازندران، قزوین، تهران، لرستان و خوزستان بارش شدید را پیش‌بینی کرد و به هموطنان ساکن در این مناطق هشدار داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: امروز چهارشنبه ۲۷ آبان سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای‌خزر فعال است و در این مناطق بارندگی را داریم. به تدریج گستره این بارش‌ها به بخش‌هایی از زاگرس‌مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شمال‌شرق کشور می‌رسد که بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف و در جنوب با رعد و برق همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، شمال استان‌های قزوین، تهران، البرز، زنجان و جنوب استان لرستان و قسمت‌های شمالی خوزستان پیش‌بینی شده است. همچنین با توجه به آب‌گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها هموطنان در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

گودرزی ادامه داد: علاوه بر بارش در برخی از مناطق شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد که از امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی در سواحل دریای‌خزر ضمن کاهش دما دریا نیز مواج است.

وی در پایان گفت: آسمان تهران امروز ابری و در پاره‌ای از مناطق با بارش باران و در ارتفاعات همراه با بارش برف و وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۳ و کمینه دمای فردا صبح نیز ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. /

نظر شما