شناسهٔ خبر: 145791 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل خبر داد:

تسریع در ساخت آزادراه قائمشهر-ساری با اولویت بندی اجرایی

خادمی معاون وزیر مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در بازدید از محورهای مواصلاتی مازندران، گفت: با اولویت‌بندی صورت گرفته در آزادراه قائمشهر-ساری، در حال حاضر عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر ابتدایی این آزادراه در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جریان بازدید از عملیات اجرایی پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل در استان مازندران، گفت: عملیات اجرایی در ۱۰ کیلومتر از آزادراه قائمشهر-ساری به عنوان بخشی از کریدور آزادراهی شرق به غرب به عنوان اولویت اول این پروژه در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ساخت آزادراه قائمشهر-ساری در تسهیل تردد از مرکز و شرق استان به سمت استان‌های گلستان، خراسان‌رضوی و خراسان‌شمالی، توضیح داد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی برای رفع معارضان محلی و تملک اراضی آزادراه قائم‌شهر-ساری و کسب مجوزهای لازم از دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم تسریع می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی در ساخت آزادراه ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای ساخت، مذاکراتی با بانک عامل برای مشارکت در سرمایه‌گذاری انجام شده است تا ۲۵ درصد سهم از سوی شرکت راهسازی و عمران، ۳۵ درصد بانک ملی و ۴۰ درصد دولت انجام شود.

خادمی گفت: مجوزهای لازم برای تامین مصالح پروژه دریافت شده است و در مرحله دریافت مجوزهای تکمیلی قرار دارد.

وی از ساخت حدود ۳ کیلومتر تونل به طول ۱۵۰۰ متر و احداث ۸ پل بزرگ در این مسیر خبر داد و گفت: یکی از پل‌های بزرگ مسیر ۲۰۰ متر طول دارد که بر روی رودخانه تجن ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، گفت:‌ جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان به ویژه تعطیلات یکی از مسیرهای پرحجم ترافیکی در استان است و بسیاری از مسافران برای سفر به مناطق شمالی و همچنین زائران امام رضا(ع) برای سفر به خراسان رضوی این مسیر را انتخاب می‌کنند که در حال حاضر ۱۵ کیلومتر از مسیر زیر عبور قرار دارد و ظرف ۳ ماه آینده نیز ۳ کیلومتر دیگر از این محور مهم به طول ۲۲ کیلومتر در دسترس قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بیان روند احداث پل کابلی شهرستان پل سفید، علام کرد: این پل واقع در محور سوادکوه به طول ۶۰۰ متر با رمپ‌های طرفین یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی در استان برای رفع گلوگاه ترافیک در این محدوده است. زیرا محور سواد کوه تنها مسیر ترانزیتی شمال کشور است و رانندگان در محدوده شهر سوادکوه همیشه با حجم بالایی از ترافیک مواجه می‌شوند. ساخت این پل در حال حاضر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی همچنین از افتتاح بخشی از گلوگاه‌های ترافیکی در استان از تابستان سال گذشته تا امروز به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

وی گفت: افتتاح ۳.۵ کیلومتر از محور هراز، افتتاح تقاطع میدان هزار سنگر آمل، زیرگذر شهید مهدوی و بخشی از محور ساری-تاکام از جمله اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته در تکمیل محورهای مواصلاتی این استان از سوی شرکت ساخت وتوسعه است.