شناسهٔ خبر: 145811 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان خبر داد؛

افزایش پروازهای بندرعباس_تهران و بالعکس

فرودگاه بندرعباس مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان از افزایش پروازهای بندرعباس_تهران و بالعکس خبر داد و گفت: نظر به موقعیت لجستیکی بندرعباس، به طور میانگین روزانه ۲۰ پرواز به مقصد تهران انجام می‌شود.

جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افزایش پروازها در مسیر پروازی بندرعباس_تهران و بالعکس خبر داد و گفت: با اضافه شدن دو ایرلاین چابهار و ایروان، تعداد پروازهای مسیر یادشده افزایش پیدا کرده است و به یاری خداوند، مشکل تقاضای مردمی در خصوص کمبود بلیت مرتفع شده است.

دلفاردی افزود: شرکت هواپیمایی سپهران نیز به تازگی به منظور تسهیل در تردد مسافران، پروازهای تهران و مشهد مقدس را برقرار کرده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان اعلام کرد: روزانه به طور میانگین ۲۰ پراز از مبدأ بندرعباس به مقصد تهران انجام می‌شود که در هفته به حدود ۱۴۰ پرواز می‌رسد.

وی یادآور شد: پیش از این شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیماهای فوکر۱۰۰ و ATR مسافران را جابجا می‌کرد که هم اکنون با پروازهای بزرگ مسافری ۷۳۷ و ۷۴۷ برقرار شده است.

به گفته دلفاردی به دلیل موقعیت لجستیکی و ترانزیتی بودن شهر بندرعباس تقاضای پرواز و تردد از این مسیر بالاست و در این راستا افزایش پرواز به مقصد شیراز نیز در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه بندرعباس به مقاصد تهران، مشهد، رشت، ساری، تبریز، اهواز، کیش، تنب بزرگ، ابوموسی و... پرواز دارد.

علاوه بر این‌ها فرودگاه بین المللی بندرعباس هرروز به فرودگاه دوبی پرواز دارد.

گفتنی است فرودگاه بندرعباس از معدود فرودگاه های دارای گواهی‌نامه فرودگاهی است.