شناسهٔ خبر: 145814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

استمرار خدمات دهی در پایانه های مرزی آذربایجان غربی برای توسعه ترانزیت کالا از کشور

پایانه مرزی بازرگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ادامه روند صعودی ترانزیت کالا در مرز های آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ازروند ترانزیت کالا در پنج ماهه اخیر از سال جاری در برخی مرز های استان را صعودی بر شمرد و گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در این اداره کل بستر سازی برای تسهیل در روند ترانزیت کالا از بدو ورود به مرز های داخلی استان است.

 وی افزود: با وجود اینکه پایانه مرزی تمرچین یکی از مرز های تردد اربعین مطرح بود اما با توجه به تدابیر اندیشیده شده در داخل و مسیر های منتهی به پایانه مرزی تمرچین، میزان ترانزیت کالا در این مرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و در پایانه مرزی پلدشت شاهد افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا بودیم که این نشان از همت مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی به منظور افزایش ترانزیت کالا از مرزهای کشور عزیزمان است.  

آرامون با اشاره به تاثیربالای ترانزیت از کشور بر نرخ اشتغال زایی خاطر نشان کرد: در مدت زمان مشابه ناوگان حمل و نقل مسافر هم در برخی مرز های خروجی استان افزایش محسوسی داشته که پرچم دار این تغییرات پایانه مرزی سرو به ۱۳ درصد افزایش تردد ناوگان مسافری بوده و تردد در سایر مرز ها به صورت عادی در جریان است.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلیل های افزایش تردد از پایانه های مرزی استان، ۲۴ ساعته شدن تردد در پایانه های مرز رازی و تمرچین است که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد تردد ناوگان نیز بیشتر شده است.