شناسهٔ خبر: 145864 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر و بلندی‌ها و دامنه‌های البرز

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلی دریای خزر، بلندی‌ها و دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال غرب کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز سه‌شنبه چهارم مهرماه پرداخت و گفت: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و مناطقی از شمال غرب کشور، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها در استان‌های گلستان، شرق مازندران، شمال سمنان و ارتفاعات شرقی البرز شدت می‌گیرد و هشدار هواشناسی سطح زرد برای آن صادر شده است.

وی افزود: روز چهارشنبه نیز بارش‌ها در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های مازندران، سمنان و شمال شرق تهران تداوم دارد و روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها کاهش می باید.

به گفته رفیعی روزهای پنجشنبه و جمعه جوی آرام و نسبتا پایدار برای بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وزش باد شدید طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در برخی ساعات سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

وی توضیح داد: با توجه به شکل‌گیری توده گردوخاک در کشور عراق احتمال انتقال آن به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور وجود دارد.

رفیعی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای خزر مواج  متلاطم خواهد شد.

وی افزود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و باد را خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی بیشینه دمای امروز را ۲۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و گفت: کمینه دمای پایتخت به ۱۹ درجه بالای صفر رسید و فردا نیز به ۱۸ یا ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد.