شناسهٔ خبر: 145872 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

چهارمین مرحله قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتستان

مراسم قرعه کشی واگذاری جمعیت در شهرستان دشتستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از انجام چهارمین مرحله قرعه کشی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان دشتستان به ریاست فرماندار، معاونین سیاسی و امور عمرانی فرمانداری و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرای شهرستان و با حضور متقاضیان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوائی با ارائه آمار تعداد ثبت نامی حوزه دشتستان در این طرح تا کنون گفت: تعداد ۱۳۵۳ نفر در این شهرستان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد در مراحل قبلی به ۳۳۳ نفر تخصیص زمین صورت گرفته است و امروز نیز به تعداد۳۱ نفر مربوط به شهرهای آبپخش، سعدآباد و بوشکان قرعه کشی انجام می‌شود و تخصیص زمین صورت می گیرد.

هوائی گفت:  ۶۷۳ نفر در مرحله تائید نهایی قرار دارند که ۵۴۸ نفر مربوط به شهر برازجان بوده و این اداره در تلاش جهت تامین زمین متقاضیان است.

وی افزود: بر همگان ثابت است که جمعیت یک کشور به خصوص جمعیت جوان آن در رشد و شکوفائی موثر است. با توجه به اینکه جمعیت و افزایش آن و خطرات ناشی از کاهش آن امروزه بیش از هر زمان دیگری محسوس است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت: دشمن در نظر دارد از انواع و اقسام راههای مختلف به اسلام به خصوص تشیع از جمله کم کردن نیروی انسانی و جمعیت، به ملت های اسلامی ضربه وارد کند، لذا افزایش جمعیت یکی از برنامه های مهم دولت اسلامی است و امروزه با مشوق هایی نظیر واگذاری زمین در تلاش است زمینه جهت فرزندآوری تسهیل شود.

احمد بنافی فرماندار دشتستان گفت: افزایش رشد جمعیت یکی از مقوله های مهمی است که مورد تاکید عالمان ربانی و متخصصان جمعیت قرار گرفته است و آن را یکی از ضروری ترین و مهمترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی به حساب می آورند.

بنافی افزود: به دستور مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم در مسیر جوانی جمعیت گام های بلندی تا کنون برداشته است که می توان یکی از این گام ها را اهدای زمین رایگان در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست.

وی جدیت دولت سیزدهم در اجرای این قانون قابل تحسین است و همه می بایست تلاش کرد تا این مهم باعث انگیزه در فرزندآوری و رشد جمعیت جامعه شود.

فرماندار دشتستان ضمن تقدیر از تلاشهای مجموعه راه و شهرسازی گفت: انتظار می رود هر چه سریعتر در تامین زمین مناسب جهت تخصیص به همه تائید نهایی شده ها اقدام گردد.که بیشتر متقاضیان مربوط به شهر برازجان هستند.

بنافی گفت: آماده سازی این اراضی فعلا در شهر سعدآباد شروع شده است و در تلاش هستیم که هر چه سریعتر بتوانیم بقیه شهرها را هم  شروع کنیم و همکاری همه دستگاههای مربوطه را نیز خواستار شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مشکلاتی که اکنون مردم دارند بحث تامین مسکن آنان بوده، فلذا دولت سیزدهم نیز به این مهم توجه نموده و یکی از اولویت های خود را تامین زمین و مسکن متقاضیان واجد الشرایط دانسته است.

بنافی در پایان خواستار تسریع در شناسایی اراضی  با کاربری مناسب و همچنین شناسایی اراضی واقع در حریم (متصل به شهر) جهت الحاق به محدوده شهری گردیده و افزودند راه و شهرسازی این موضوع را از اولویت های خود قرار دهد.