شناسهٔ خبر: 145883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد؛

تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

تسهیلات نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بیش از ۸ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان درخصوص پرداخت تسهیلات تعیین تکلیف نشده بودند، گفت: در جلسه‌ای که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، این مشکل برطرف و تمامی واحدها تعیین تکلیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی استان در نشست با مدیران بانک‌های استان درخصوص تعیین تکلیف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: با توجه به اینکه بانک مرکزی اعلام کرد استطاعت پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را ندارد، بیش از هشت هزار واحد مسکونی این طرح در استان تعیین تکلیف نشده بودند و برگزاری جلسات با مدیران بانک‌ها در گذشته نیز نتیجه‌ای در پی نداشت.

وی افزود: در جلسه‌ای که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد هشت هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن ذکر شده نیز درخصوص اعطای تسهیلات تعیین تکلیف شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: در این نشست همچنین مقرر شد پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گروه‌های ساخت در سورشجان و شلمزار توسط بانک ملی، گروه‌های ساخت فارسان توسط بانک مسکن، گروه‌های ساخت سامان و لردگان توسط بانک ملت، گروه‌های ساخت هفشجان توسط بانک تجارت و گروه‌های ساخت شهرستان بروجن نیز توسط بانک تجارت پرداخت شود.

مقصودی اضافه کرد: بانک مسکن نیز نسبت به اعطای تسهیلات متمم جهت قراردادهای منعقده قبلی متعهد شده و مقرر است مبلغ تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به ازای هر واحد از ابتدای شروع پروژه مبنای پرداخت قرار گیرد تا در عملیات اجرایی پروژه‌ها تسریع شود.

وی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان، ادامه داد: براساس اعلام بانک مرکزی بانک‌هایی که تسهیلات گذشته را پرداخت کرده‌اند باید در اسرع وقت نسبت به پرداخت مابقی اقساط اقدام کنند که این موضوع می‌تواند منجر به تسریع روند ساخت پروژه‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: همچنین مقرر شد گردش‌های مالی مربوط به سازندگان و پیمانکاران پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن که از بانک‌های عامل استان تسهیلات دریافت می‌کنند لزوما در همان بانک انجام شود.

مقصودی در پایان با اشاره به پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک‌های عامل در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: بانک ملی در استان متعهد به پرداخت تسهیلات به ۲۲۴۰ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن است؛ همچنین بانک‌های تجارت پرداخت تسهیلات به ۲۱۶۰، ملت ۱۸۵۰، صادرات ۲۰۰۰، شهر ۵۰۰، سپه ۷۲ و بانک پارسیان نیز ۵۰۰ واحد مسکونی را برعهده دارند.