شناسهٔ خبر: 145890 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

تملک ۷ هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا

داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تملک هفت هکتار زمین برای پایانه مرزی آستارا و آمادگی برای ساخت پایانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سفر به گیلان و بازدید از محور ترانزیتی مهم آستارا که معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشت، گفت: در دیدار دو ماه پیش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاون نخست‌وزیر کشور آذربایجان توافق شد تا ظرف چهار ماه، ورود موقت از پل آستاراچای اتفاق بیفتد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، خاطرنشان کرد: مقرر شد جمهوری اسلامی در اسرع وقت نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود از جمله سایت موقت پایانه مرزی در این مکان اقدامات لازم را انجام دهد.

امانی افزود: جلسه جمع بندی را نیز در فرمانداری آستارا برای مشخص شدن برنامه زمان‌بندی خواهیم داشت تا ظرف دو ماه آینده نسبت به ایجاد سایت موقت و راه دسترسی کامیون‌ها اقدام شود.

وی یادآور شد: طبق توافق  با جمهوری آذربایجان قرار شد کامیون‌های خالی را از این نقطه وارد کشور کنیم و کامیون‌های پر همچنان از پایانه قدیم استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از پل تخریب شده سیبلی آستارا گفت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پل جدید به صورت خرپایی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: برآورد اولیه برای انجام این کار نزدیک ۴۰ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد از این میزان از طریق ستاد بحران و مابقی توسط سازمان راهداری تامین می‌شود تا ظرف سه ماه آینده نسبت به بازسازی این پل به صورت ایمن اقدام کنند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محل احداث پایانه مرزی جدید آستارا، محل پل جدید و پس‌کرانه پایانه مرزی آستارا – پل تخریب شده در منطقه سیبلی واقع در محور آستارا- تالش و روند بازسازی پل فلزی مرز آستارا از محوطه گمرک بازدید کرد.

به گزارش سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده‌ای، معاون عمرانی استانداری گیلان، فرماندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان نیز در این بازدیدها حضور داشتند.