شناسهٔ خبر: 145895 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

ارتقای شاخص‌های اقتصادی شرق استان هرمزگان با اجرای پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی

راه روستایی سلماس معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اتمام و بهره‌برداری پروژه‌های راه‌های فرعی و روستایی شرق استان هرمزگان می تواند در ارتقاء شاخص‌های اقتصادی مناطق روستایی، نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی بازدید و بررسی پروژه‌های در حال انجام احداث، بهسازی، نگهداری و ایمن‌سازی محورهای فرعی و روستایی در سه شهرستان شرق استان هرمزگان از پل در حال ساخت ماشنگی با ۱۸۰ متر طول در منطقه زیارتعلی شهرستان رودان و همچنین از راه در حال بهسازی محور تیاپ به حکمی شهرستان میناب بازدید و بر تسریع روند کار باتوجه به اهمیت و ترافیک بالای محور تأکید کرد.

مقبلی با بیان تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر احداث و بهسازی راه‌ها به منظور افزایش ضریب ایمنی و تکمیل شبکه راه‌های روستایی درمناطق کم برخوردار گفت: اتمام و بهره‌برداری‌ پروژه‌های شرق هرمزگان می‌توانند در ارتقاء شاخص های اقتصادی مناطق روستایی، نقش به‌سزایی داشته باشند.

وی در جهت کمک به تأمین اعتبار راه‌های استان هرمزگان قول مساعد داد و بیان کرد: با تکمیل پل ماشنگی، تردد روستائیان منطقه زیارتعلی در شهرستان رودان تسهیل و با تکمیل محور تیاپ به حکمی شهرستان میناب نیز، تردد مردم در منطقه شهرستان میناب با ایمنی بیشتر انجام می‌شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در بازدید از پل بزرگ «ماشنگی» تأکید کرد: این پل از جمله پل‌های مهم استان هرمزگان است که علاوه بر برقراری اتصال شهرستان رودان به شهرستان حاجی آباد، باعث برقراری ایمن و عدم انسداد در فصول بارندگی برای بیش از ۲۶ روستا و آبادی،با ۱۲۵۰ خانوار خواهد شد که در سفر سال گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مورد موافقت قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن اجرایی شد.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان در خصوص اهمیت محورهای حوزه شرق هرمزگان تصریح کرد: برای ایمن‌سازی، رفع نقاط پر حادثه و بهسازی محورهای پرتردد حکمی به تیاب و میناب به بشاگرد و میناب به بندزرک که از محورهای مهم استان و حوزه شرق هرمزگان به شمار می‌رود و به منظور تسریع در اجرای کار، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به‌ عنوان مشارکت در برنامه در تأمین اعتبار کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان به منظور بررسی موقعیت و جمعیت استفاده کننده از راه روستایی احداث جاده تیسور در بخش گافر و پارامون به روستای علی آباد دریوار، تومان احمد و گاوکش در شهرستان بشاگرد که نقطه اتصال این روستاها به مرکز بخش گافر و پارامون در شهرستان بشاگرد است، از این محورها بازدید کرد.

مقبلی طی بازدید از این محورهای روستایی عنوان کرد: از پروژه های در حال اجرای محور زیرکوه و پشتکوه گافر بشاگرد و راه روستایی بهتیش به نیکدشت بازدید شده و مسائل و مشکلات مسیرهای یاد شده از نزدیک و به‌ صورت میدانی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این سفر بازدید از مسیر روستایی نیکدشت علی آباد، دیوار ایرگون به تیسور انجام شد و دستورات لازم جهت تسریع مطالعه محور فوق به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان صادر کرد.

مقبلی با ابراز امیدواری از اجرای این محور مهم درآینده، بیان کرد: با احداث این راه روستایی به طول ۶ کیلومتر که نقطه اتصال این روستاها به مرکز بخش گافر و پارامون است، در تردد مردم این منطقه از شهرستان بشاگرد کمک فروانی می‌شود.

گفتنی است که در این سفر رئیسی نماینده حوزه شرق هرمزگان و محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان را همراهی کردند.