شناسهٔ خبر: 145943 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

رونق اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه ساحلی کشور

ببینید| گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهمی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی در مراسم روز جهانی دریانوردی کنوانسیون مارپل را یک سند مهم بین المللی دانست و بر نقش کلیدی دریانوردان در اجرای این کنوانسیون تاکید کرد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در طول حدود دو سال گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام سند توسعه اقتصاد دریامحور را در مجمع و کمیته‌های فرعی بررسی کرد که این سند در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، گفت: این سند یه عنوان یک سند علمی برای اولین بار با عنوان سیاست های کلی نظام تدوین شد که کار ارزشمندی است و با تاکیدات رهبر انقلاب این سند به زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود. 

وی افزود: دولت و وزارت راه وشهرسازی با تلاش فراوان نقش دریا و اقتصاد دریا در کنار ترانزیت برجسته کرده و در نهایت در برنامه هفتم توسعه به موضوع اقتصاد دریا محور پرداخته شد.

وی بیان کرد: هم اکنون کار گروه ویژه ای به ریاست وزیر راه و شهرسازی برای اجرای اقتصاد دریا تشکیل شد و این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده است.

صفایی بیان کرد: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی با تعیین ۲۷ نقطه در نوار ساحلی برای هم پیوندی استان‌ها برنامه‌ریزی کرده و با شکل گیری اقتصاد دریا در ۲۷ نقطه نوار ساحلی فعالیت های مهی شکل می گیرد.

وی افزود:  جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین ناوگان تجاری دنیا را در اختیار دارد و بنادر هم اکنون ظرفیت ۲۰۰ میلیون تن را دارد که تلاش می‌کنیم آن را افزایش دهیم.