شناسهٔ خبر: 145959 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه آهن منطقه هرمزگان خبر داد؛

رشد بارگیری و جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن هرمزگان

قطار باری سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان از رشد بارگیری و جابه‌جایی مسافر در ۶ ماه سپری شده از سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا نصیری برازنده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: این اداره کل در بارگیری با تناژ ۳ میلیون و ۱۹۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۴ درصد و در تعداد واگن با ۵۳ هزار و ۸۶۹ واگن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی بیشترین رشد بارگیری انجام شده در ۶ ماه سال جاری را کانتینر مس ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تناژ ۶۳ درصد و در تعداد واگن ۶۲ درصد افزایش بارگیری داشته است.

نصیری برازنده از رشد ۱۰ درصدی تخلیه با ۴ میلیون و ۴۸ هزار تن و رشد ۹ درصدی تعداد واگن با تخلیه ۶۷ هزار و ۴۰۰ واگن خبر داد و گفت: در تخلیه محمولات بیشترین رشد تخلیه گوگرد خام بوده است که در تناژ ۱۶۲ درصد و در تعداد واگن ۱۶۳ درصد افزایش داشته ایم.

️این مقام مسئول عمده محمولات را مواد معدنی، پتروشیمی، نفتی، گوگرد، آهن آلات و فولادی و کانتینری اعلام کرد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن هرمزگان، ️سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدایی سال جاری  بیش از ۵۹۰ هزار نفر جهت مسافرت، قطار را انتخاب و از خدمات ریلی استفاده کردند یادآور شد: این آمار  نشان‌دهنده رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.