شناسهٔ خبر: 145961 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تامین هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهرستان خوسف

شورای مسکن خوسف خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از تامین هزار و ۷۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و قانون جوانی جمعیت در شهرستان خوسف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) بیستمین جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی در سال جاری عصر امروز با محوریت شهرستان خوسف به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضورسرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی(دبیرشورا) فرماندار شهرستان خوسف ودیگر اعضاء در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

میر محمد مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین جلسه گفت: بر اساس آخرین گزارش سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن تعداد ۲ هزار و ۱۳ نفر در شهرستان خوسف ثبت نام کرده اند که تعداد ۵۱۸ نفر تایید نهایی شده اند و با برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته مشکلی در تامین زمین مورد نیاز وجود ندارد.

مودی افزود: از مهمترین دستور کارهای این جلسه گزارش عملکرد شهرستان خوسف در اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و بررسی موانع و مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان بود.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵  استان سایت جدید واگذاری مسکن برای شهرستان خوسف به تصویب رسید و به زودی با ابلاغ این مصوبه به شهرستان، آماده سازی این ۱۰۰هکتار و واگذاری قطعات به مردم آغاز خواهد شد گفت: در این ۱۰۰ هکتار نزدیک به ۱۷۰۰ قطعه زمین برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن تامین و واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در شورای مسکن استان مصوب شد این بود که متقاضیانی که در بیرجند امکان دریافت زمین های یک طبقه حیاط دار و ویلایی طرح نهضت ملی مسکن را ندارند می توانند در صورت تمایل در شهرخوسف زمین ها را به صورت ویلایی تحویل بگیرند که با استقبال خوبی هم همراه بوده است.