شناسهٔ خبر: 145970 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد؛

پهلوگیری نخستین کشتی جنرال کارگو حامل محموله‌های سنگین در بندر بوشهر

کشتی جنرال کارگو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری نخستین کشتی جنرال کارگو حامل محموله‌های سنگین در بندر بوشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهراز پهلوگیری نخستین کشتی جنرال کارگو حامل محموله‌های سنگین در بندر بوشهر خبر داد و گفت: کشتی پهلوگرفته در بوشهر حامل ۶۶ دستگاه بیل مکانیکی، ۴۰ دستگاه لودر و ۱۰۶ صندوق لوازم یدکی به وزن سه هزار و ۵۰۰ تن است.

وی بیان کرد: طول این کشتی جنرال کارگو ۱۹۲، عرض آن ۲۷ و عمق موردنیاز پهلوگیری آن ۱۰.۸ متر است.

شکیبی نسب ادامه داد: پهلوگیری این کشتی نشان از ظرفیت بندر بوشهر برای کشتی‌های جنرال کارگو است چراکه این بندر از عمق و تجهیزات لازم برای پهلودهی کشتی های جنرال کارگو برخوردار است.

وی اظهار کرد: در بندر بوشهر ظرفیت های بسیار خوبی برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری وجود دارد که انتظار داریم صاحبان کالا و تجار و بازرگانان از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

شکیبی نسب ادامه داد: به تناسب روند رو به رشد عملکرد بندر بوشهر توسعه زیرساخت‌ها در این بندر با جدیت تمام دنبال می‎ شود که در همین راستا مجتمع بندری نگین برای اجرا طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به منظور توسعه فعالیت‌های بندری در نگین تاکنون سرمایه‌گذاران توانمند داخلی و خارجی داوطلب سرمایه گذاری در مجتمع بندری نگین هستند.