شناسهٔ خبر: 145974 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

افزایش سرعت وزش باد در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور/رگبار باران در برخی استان‌ها

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار باران در برخی استان‌ها از افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق، خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی، گفت: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، مناطقی از خراسان‌شمالی، بلندی‌های استان‌های خراسان‌رضوی، سمنان و تهران، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد سبب گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه دریای‌خزر، مواج و متلاطم است، افزود: فردا تا شنبه، بارش‌های پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی رخ می‌دهد و شنبه علاوه بر البرز مرکزی، شمال استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی، بارش پراکنده دارند.

نقشینه توضیح داد: یکشنبه با عبور امواج کم‌دامنه از شمال‌غرب ایران برای نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی،‌ آذربایجان‌غربی و اردبیل، رگبار، رعدوبرق، باد شدید موقت، پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، وزش باد امروز و فردا در شرق، شمال‌شرق و جنوب‌شرق کشور افزایش می‌یابد. از جمعه تا شنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعت‌ها، افزایش سرعت وزش باد رخ می‌دهد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران طی سه روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری است. بیشینه دمای پایتخت ۲۷ و کمینه دما ۱۸ درجه ثبت شد.