شناسهٔ خبر: 146001 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۱۲ درصدی سفرهای جاده‌ای در استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

اتوبوس اراک سفر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی افزون بر ۸۲۷ نفر مسافر در قالب ۶۹ هزار و ۳۸۷ سفر از مبدأ استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تحلیل آمار جابه‌جایی مسافرین در شش ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۸۲۷ هزار و ۲۲۸ نفر از مبدأ استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: آمار جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع با رشد سه درصدی همراه بوده که نشان از افزایش تقاضا و رضایتمندی مردم در استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی برون شهری دارد.

به گفته جهانی ۵۷۳ هزار و ۲۲۶ نفر از مسافرین در قالب ۴۳ هزار و ۳۹۱ سفر بصورت برون استانی و ۲۵۴ هزار و دو نفر در قالب ۲۵ هزار و ۹۹۶ سفر بصورت درون استانی جابه‌جا شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۴۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر از مسافرین جابه‌جا شده که شامل حدود نیمی از ظرفیت مسافرین بوده، توسط اتوبوس، ۳۱۰ هزار و ۱۱۱ نفر توسط مینی‌بوس و سواری کرایه و ۱۰۵ هزار و ۲۳۶ نفر بصورت دربستی جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: تعداد سفرهای اتوبوسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد و مینی‌بوس و سواری کرایه ۲۳ درصد رشد داشته و تعداد سفرهای دربستی ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی مبدأ اصلی مسافرین استان را شهرهای اراک و ساوه عنوان کرد و گفت: استان‌های تهران و اصفهان مقاصد اصلی مسافرین استان مرکزی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات شاخص در حوزه حمل و نقل ادامه داد: تأمین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای اعزام زائران از استان مرکزی به حرم مطهر امام خمینی (ره)، همچنین هماهنگی تأمین ۳۰ دستگاه سواری، ۳۰ دستگاه وانت‌بار، چهار دستگاه کامیون یخچال دار، تأمین ۶ هزار لیتر سوخت، اعزام یک دستگاه یدک‌کش اتوبوس و مکانیک سیار و دو دستگاه کامیونت بخشی از اقدامات این اداره کل در ایام ارتحال امام خمینی(ره) بوده است.

جهانی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز بیش از ۱۷ هزار زائر از مبدأ استان مرکزی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند که یکی از اقدامات شاخص این اداره کل بود که با همکاری شرکت‌های حمل و نقل و پای کار بودن رانندگان استان رقم خورد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال و جذب رانندگان در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ راننده کارت هوشمند رانندگی مسافری دریافت کرده‌اند؛ در استان مرکزی یک هزار و ۸۰۸ راننده مرد و پنج راننده زن در حوزه حمل و نقل مسافری فعالیت می‌کنند.