شناسهٔ خبر: 146004 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۲ درصدی جابه‌جایی زائر و مسافر در راه آهن خراسان

اتوبوس اراک سفر مدیرکل راه‌آهن خراسان از رشد ۲ درصدی جابه‌جایی زائر و مسافر در این راه‌آهن طی شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: بیش از ۸ میلیون و ۳۵۰ هزار زائر و مسافر در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس که از ۲۷ شهر و مرکز استان صورت پذیرفته، در اداره کل راه‌آهن خراسان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲ درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن خراسان، وی اظهار کرد: این مسافران در مجموع با ۱۳ هزار و ۹۹۴ رام قطار به‌صورت ورودی و خروجی در این ایام جابه‌جا شده‌اند.

نصیری ورگ اظهار کرد: در شهریور ماه سال‌جاری یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۲۸ مسافر و زائر توسط دو هزار و ۳۱۸ رام قطار در این اداره کل جابه‌جا شده‌اند که ضریب اشغال قطارهای مسافری مردادماه با احتساب ۱۰۰ درصد فروش ۹۳ درصد بوده است.

گفتنی است در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ شاهد تعریف قطارهای مسافری از شهرهای تهران - تبریز- اصفهان - ارومیه - شیراز - سرخس - ملایر - کرمانشاه - بندر - رشت - قزوین - قم - اهواز - کرمان - ساری - همدان - زنجان - یزد - کاشان – اراک- سمنان - کرج - طبس - خواف - خرمشهر - اندیمشک - مراغه در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس بوده‌ایم.