شناسهٔ خبر: 146033 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

تامین زمین ۹ هزار واحد مسکونی برای کارگران ایران خودرو و رادیاتور ایران

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از انعقاد تفاهم‌نامه‌های جداگانه با گروه‌های صنعتی ایران خودرو و رادیاتور ایران برای تامین مسکن کارگران و کارکنان ساکن استان البرز این دو مجموعه صنعتی در قالب سیاست صنعت‌شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه تامین زمین به منظور ساخت ۹ هزار واحد مسکونی برای کارگران ایران خودرو و رادیاتور ایران گفت: براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد زمینی واقع در اشتهارد با ظرفیت‌پذیری حدود ۹ هزار واحد مسکونی در فاز اول در اختیار این واحدهای صنعتی قرار گیرد تا با توان مدیریتی و مالی خود برای کارگران و کارمندان خود مسکن بسازند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن ابراز امیدواری در این خصوص که ساخت این شهرک مسکونی بتواند بخشی از تقاضای انباشته شده مسکن در کشور را رفع کند افزود: سیاست ما در ساخت صنعت شهرها طراحی شهرک‌هایی فاخر و در شأن صنعتگران عزیز کشور است که امیدواریم این امر با سپردن مدیریت پروژه‌ها به دستان مدیران با کفایت این مجموعه‌های صنعتی امکان‌پذیر شود.

مالکی در توضیح وضعیت زمینی که در اختیار این واحدهای صنعتی قرار گرفته است اعلام کرد: طرح جامع این شهرک به تصویب رسیده که امیدواریم با ظرفیت مدیریتی و مالی موجود در این واحدهای صنعتی، عملیات آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌های پروژه‌ها هرچه سریع‌تر به انجام برسد.

وی با بیان اینکه سیاست قطعی دولت سیزدهم تامین مسکن برای تمامی آحاد جامعه است اضافه کرد: تاکنون برای حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت زمین تامین کرده‌ایم که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۲۰۰ هزار واحد برسد.

گفتنی است ساخت صنعت‌شهرها یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت کشور است که براساس این سیاست مدیریت ساخت شهرک‌های مسکونی به واحدهای صنعتی سپرده می‌شود تا بتوانند با ظرفیت و امکانات خود مشکل مسکن کارگران و کارکنانشان را رفع کنند.