شناسهٔ خبر: 146073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وجود ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور

مهندس مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان ، خداداد مقبلی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه پل شهدای ارتش شهرستان چگنی ، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: ۱۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور ساخته شده است و ۳۲ هزار کیلومتر برای هفت هزار و ۲۲۲ روستا باقی مانده بود که برای تکمیل ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از این میزان، ۳۰۰ همت اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد:  ۹۷ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که ۴۰ هزار روستای آن دارای بیش از ۲۰ خانوار است  همچنین ۹۱ پروژه راه روستایی به ارزش ۱۸ هزار میلیارد ریال توسط خیرین در حال انجام است بنابراین تشکیل انجمن خیرین در لرستان و بهره مندی از این ظرفیت ضروری است.

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: ضریب برخورداری روستاییان لرستان از راه دسترسی، مثبت ارزیابی می‌شود و ۹۰ درصد می‌باشد اما الیگودرز با ۷۰ درصد جزو مناطق محروم بود و اعتبارات مناطق محروم به این شهرستان اختصاص یافت.

مقبلی با بیان اینکه در سیل سال ۹۸، تعداد ۵۹۸ دستگاه پل تخریب شد و یا آسیب ۶۰ درصدی دیدند، افزود: از این تعداد، ۲۱۰ دستگاه تاکنون ساخته شده و ۳۳۸ دستگاه پل باقی مانده است.

وی افزود: پنج پروژه به طول ۱۰۵ کیلومتر با همکاری ارتش در مناطق محروم استان های خراسان رضوی، هرمزگان و کرمان در حال اجرا می‌باشد که چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد همچنین ۶۴ پروژه با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی در حال انجام است.