شناسهٔ خبر: 146082 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دردیداربا فرمانده انتظامی استان قم مطرح شد

برخورد با متجاوزین به حریم راه و ناوگان باری فاقد بارنامه درقم، تشدید می شود

خبر سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم دردیدار فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: تشدید برخورد با متجاوزین به حرایم راه، ناوگان باری فاقد بارنامه و ... دراستان قم، منوط به همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی است

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، محمد پورتیموری سرپرست این اداره کل دردیدار فرمانده انتظامی استان قم صیانت ازراهها و حرایم آنها و برخورد با قانون گریزان حوزه حمل ونقل عمومی جاده ای را منوط به همراهی و پشتیبانی نیروی انتظامی دانست.
وی درادامه این دیدار که درسالن جلسات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و با حضور جمعی از معاونین این نیرو صورت گرفت، ضمن عرض خیر مقدم درسخنانی اظهار کرد: گستره مسئولیتها و فعالیتهای متنوع راهداری و حمل ونقل جاده ای ، پاره ای چالشها را درپی داشته که جهت رفع و عبور از آنها، ضمن درک متقابل، حمایت و همراهی بی دریغ دیگر دستگاهها بویژه نیروی انتظامی، ضروری است.
پور تیموری افزود: گاها شاهد تصویب قوانین و تخصیص اعتباراتی هستیم که متناسب با وضعیت راه، ترافیک محور، حمل ونقل عمومی، موقعیت جغرافیایی، اجتماعی و... استانها صورت نمی گیرد.
وی دربخش دیگری از اظهارات خود ضمن قدردانی از همراهی عوامل انتظامی استان ، بویژه در پوشش مناسب سفرهای اربعین عنوان کرد: هرگونه برخورد با متجاوزین به حریم راه و ناوگان عمومی فاقد بارنامه، منوط به همراهی و پشتیبانی ضابط قضایی یعنی نیروی مقتدر انتظامی است.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که از مجموع ۳۳ نقطه مستعد حادثه احصا شده طی سال گذشته، ۲۳ نقطه آن مرتفع شده است، گفت: ماموریت اصلی راهداری و حمل ونقل جاده ای، تامین ایمنی راهها، کاهش حوادث، تسهیل سفرهای برونشهری است که دراین راستا با اجرای طرحهایی درقالب طرح راه بخشنده، نسبت به کاهش شدت خسارات وارده (درصورت خطای انسانی و یا نقص فنی خودرو)، به طور مستمر اقدام می شود.
محمد پورتیموری ارتقا سامانه های نظارت و پایش جاده ای را درزمره اولویتهای اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: با توجه به نقش موثر ملزومات ایمنی و تجهیزات جاده ای در هدایت ترافیک و کاهش حوادث محتمله از سویی و گرانی این اقلام از سویی دیگر، اتخاذ سازوکاری ویژه جهت صیانت و جلوگیری از سرقت و تخریب آنها ضروریست.

-- فرمانده انتظامی استان قم: نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای، مکمل یکدیگرند

درادامه این جلسه سردار محمدرضا میر حیدری، فرمانده انتظامی استان قم ضمن تبریک انتصاب محمد پورتیموری به سرپرستی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم به ارتباط و همکاری مستمر نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای اشاره و گفت: بی تردید این دودستگاه خدمتگزار، مکمل یکدیگرند.
وی خدمت به زائران و مجاوران بارگاه کریمه اهل البیت س را توفیق دانست و تاکید کرد: زیرساختهای جاده ای درقم پاسخگوی نیاز استان درحوزه راه و حمل ونقل جاده ای نیست.
میرحیدری ضمن یادآوری مجدد بر ضرورت همراهی و تعامل هرچه بهتر نیروی انتظامی و راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطر نشان کرد: استان قم درجمیع سطوح اجتماعی، جغرافیایی، فرهنگی، سیاسی و ... با دیگر استانها قابل مقایسه نیست و باید متناسب با موقعیت آن نسبت به ارتقا زیرساختها اقدام کرد.
وی تبادل اطلاعات و داده های سامانه های  نظارت جاده ای را امری بایسته خواند و گفت: ارتقا کمی و کیفی سامانه های نظارت و پایش جاده ای به طور جدی پی گیری شود.
فرمانده انتظامی استان قم عوارضی آزادراه قم- تهران را گلوگاهی مناسب جهت استقرار عوامل انتظامی و پلیس راه دانست و تصریح کرد: ساختار این عوارضی مهم حفظ و نسبت به ساماندهی و بهسازی آن به گونه ای که مناسب ورودی شهر مقدس قم باشد اقدام شود.
درپایان این نشست صمیمی که معاونین، مشاورین، روسای ادارات و کارشناسان اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان نیز حضور داشتند، حاضران درسخنانی ضمن ارائه دیدگا ههای مورد بحث، به تبادل نظر پرداختند.