شناسهٔ خبر: 146100 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی ۱۶ درصد افزایش یافت

حمل بار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای این استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به رشد چشمگیر صدور بارنامه و افزایش میزان بار جابه‌جا از مبدأ استان مرکزی گفت: ۱۱ میلیون و ۴۱۴ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان به نقاط مختلف کشور حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی ۱۶ درصدی در پی داشته است.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد از مجموع این کالاها بصورت درون استانی و ۸۴ درصد به صورت برون استانی به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای حمل این میزان بار، ۶۸۱ هزار و ۲۰۳ بارنامه صادر شد که صدور بارنامه در این مدت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد رشد داشته است.

جهانی، پیگیری مجدانه کارکنان معاونت حمل و نقل این اداره کل برای جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان را از جمله عوامل افزایش میزان بار حمل شده در این مدت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های اراک با ۲۸ درصد، ساوه با ۱۹ درصد و دلیجان با ۱۶ درصد، مبادی اصلی حمل بار در این مدت از استان مرکزی به سایر نقاط کشور بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: استان های تهران با ۱۶ درصد، مرکزی با ۱۶ درصد(بار دورن استانی)، اصفهان با ۱۱ درصد و خوزستان با هفت درصد، مقاصد اصلی بار جابه جا شده از این استان بودند.

جهانی اضافه کرد: گروه کالاهای معدنی و ساختمانی با چهار میلیون و ۹۶ هزار تن با ۳۶ درصد و گروه کالاهای شیمیایی با تناژ سه میلیون و ۳۴۰ هزار تن با ۲۹ درصد، بیشترین میزان کالاهای حمل شده توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی را در این مدت به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: ۱۴۳ شرکت، نمایندگی و شعبه فعال در استان مرکزی وجود دارد و کالاهای جابه جا شده از مبدا این استان به سایر نقاط کشور در این مدت توسط ۸۴ هزار و ۱۷۷ دستگاه ناوگان باری و نقش آفرینی ۹۲ هزار و ۲۶۰ راننده انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری نقش آفرینی این استان در زمینه حمل کالاهای اساسی از بنادر جنوب کشور، افزود: سهمیه استان برای اعزام ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به بنادر جنوبی کشور روزانه ۴۵ دستگاه بود که با مشارکت رانندگان کالا و پیگیری های انجام شده، روزانه ۱۰۰ دستگاه به استان خوزستان برای حمل کالاهای اساسی اعزام شده است.

جهانی اضافه کرد: در مجموع بیش از ۲۰ هزار ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال برای حمل کالاهای اساسی به بنادر جنوبی کشور اعزام شد.

به گفته وی حدود چهار درصد از مجموع بار حمل شده در کشور از مبدا استان مرکزی جابه جا می‌شود.

جهانی در پایان گفت: ۱۰ هزار و ۶۸۴ راننده دارای کارت هوشمند در حوزه حمل کالا در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی فعالیت دارند.