شناسهٔ خبر: 146107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۳۴ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت در استان قزوین

آیین واگذاری ۳۴ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت در استان قزوین آیین واگذاری ۳۴ قطعه زمین به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت امروز همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان قزوین)آیین واگذاری ۳۴ قطعه زمین به ۸۹ خانوار متقاضی طرح حمایت از جوانی جمعیت با حضور مهدی رجحانی معاون عمرانی استاندار قزوین ، روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی ،سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات فرمانداری بوئین زهرا برگزار شد.

در این مراسم سید علی هاشمی مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص ابلاغ قانون ماده ۴ طرح جوانی جمعیت گفت: این قانون در ۲۶ /۱۲/ ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۹/ ۸/ ۱۴۰۰ ابلاغ شد و اجرای آن از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۴ به مدت ۷ سال مهلت اجرا دارد.

وی ادامه داد :هزینه تمام شده آماده سازی برای خانوارهای دارای سه فرزند طی اقساط ۸ ساله از سال سوم واگذاری از متقاضیان اخذ می‌گردد که ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های پروانه و انشعابات نیز شامل حال متقاضیان می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: برای خانوارهای چهار فرزند و بیشتر به زمین به صورت رایگان اهدا می‌شود و ۷۰ درصد تخفیف در هزینه اخذ پروانه و انشعابات دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در شهرستان بویین زهرا ۸۸ متقاضی، شهر شال ۶۳ متقاضی دانسفهان ۹متقاضی سگزآباد ۵ متقاضی که در مجموعه ۱۶۵ متقاضی وجود دارند که در حال حاضر ۸۹ خانوار با استفاده از این طرح صاحب زمین مسکونی در ۳۴ قطعه شدند.

وی افزود: در مکان یابی سعی کرده ایم که وجود زیر ساخت ها را در نظر بگیریم که با وجود این زیر ساخت ها قطعاً قیمت زمین ارزش خوبی خواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان داشت:سعی کرده ایم برای هر خانوار یک قطعه زمین در نظر بگیریم و همچنین برای تامین زیرساخت ها اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.