شناسهٔ خبر: 146118 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن انجام شد؛

اهدای قرارداد واگذاری ۲۳۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان ایلام

مراسم اهدا زمین جوانی جمعیت ایلام.jpg به مناسبت آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص)در آیینی با حضور مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مسئولین استان ایلام تعداد ۲۳۳ قرارداد زمین به خانواده های دارای فرزند سوم اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان ایلام، در آیین اهداء ۲۳۳ قطعه زمین به خانواده‌هایی که طبق قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت صاحب فرزند سوم شده اند، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام  وجمعی از مدیران و مسئولان استان که در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهر ایلام برگزار شد حضور داشتند. 

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در این مراسم گفت: ظرف سه ماه آینده ۵ هزار واحد دیگر به ۳۷۰۰ پروژه در حال احداث نهضت ملی مسکن استان افزوده می‌شود. 

 مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۹۷۰ نفر در استان ایلام ثبت نام کرده‌اند که در حال حاضر ۴۵۰ قطعه زمین به متقاضیان تخصیص داده شده است که خوشبختانه قرارداد واگذاری ۲۸۰ قطعه نیز انجام شده است. 

وی با ذکر این نکته که در این آیین ۲۳۳ قطعه زمین واگذار می‌شود گفت: در شهرهای مهران و دهلران مشکلی برای واگذاری زمین نداریم و در سایر شهرستانها نیز در تدارک تهیه زمین هستیم ودر آینده نزدیک زمین‌ها واگذاری خواهد شد. 

دوستی از آمادگی اداره کل راه و شهرسازی برای ثبت نام و واگذاری زمین به تمامی اشخاصی که طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صاحب فرزند شده یا در آینده صاحب فرزند می‌شوند در شهرهایی که با محدودیت زمین همراه نیست خبر داد. 

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در این مراسم گفت: یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور جوانی جمعیت آن کشور است،   همه برنامه‌های توسعه کشورها نیاز به سرمایه انسانی فعال، پویا و بالنده‌ای دارد که چرخهای اقتصاد آن کشور را به حرکت در بیاورد. 

هژبری تاکید کرد: ما باید در راستای جوانی جمعیت گام‌های اساسی برداریم و باید  تحصیل و ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. 

ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس  افزود: عزت و اقتدار و آسایش ما، مدیون رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام است.  

مالکی ادامه داد: اگر کشوری جمعیت جوان داشته باشد در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی حرفهای بسیاری برای گفتن دارد ولی  اگر نیروی جوان در کشوری  نباشد پیشرفت در آن کشور اتفاق نمی‌افتد. 

وی افزود: الان در دولت سیزدهم  ۳۴ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن زمین تامین کرده ایم.  

مالکی اضافه کرد: دولت سیزدهم انباشت متقاضیان فاقد مسکن را نمی‌توانست بدون پاسخ بگذارد و برنامه ریزی کرده که این مشکلات حل شود.  

وی ادامه داد: در استان ایلام بشدت تأمین زمین سخت است علت آن هم کوهستانی بودن و جنگلی بودن منطقه است و پیدا کردن زمین مناسب برای سکونت واقعا سخت است،  همکاران ما در استان ایلام همه پیش بینی‌های قانونی را برای تأمین  انجام دادند و حتی برای تأمین زمین برای این طرح زمینهایی نیز خریداری کرده اند. با این شرایط باز هم در مرکز استان و برخی از شهرها هنوز نیاز به تأمین زمین داریم اما اقدامات راه و شهرسازی استان در این زمینه مناسب بوده و به زودی کمبودهای زمین در همه شهرها برای نهضت ملی مسکن بر طرف می‌شود. 

معاون وزیر انجام سریع کارهای اداری مربوط به واگذاری زمین طبق قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت در استان ایلام را قابل قبول توصیف کرد و گفت: در این زمینه استان ایلام بسیار خوب عمل کرده است.