شناسهٔ خبر: 146127 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای حمایت از خانواده و طرح جوانی جمعیت انجام گرفت ؛

واگذاری قطعات زمین ۲۰۰ متری به ۶۲۱ خانواده در اردبیل

واگذاری قطعه زمین 200 متری برای 621 خانواده اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از واگذاری قطعات زمین ۲۰۰ متری در چهار شهر استان اردبیل به ۶۲۱ خانواده در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل امروز پنجشنبه در آیین واگذاری قرارداد زمین در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجتمع فدک اردبیل اظهار کرد: در قالب نهضت ملی مسکن ساخت ۶۵ هزار واحد در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود که ما به سرعت نسبت به تأمین زمین در همه شهرهای استان به غیر از اردبیل اقدام کردیم.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا زمین‌هایی مناسب با امکان‌سنجی مطلوب و فضای شهرسازی مناسب تأمین شود که در شهر اردبیل نیز توافق نهایی انجام و ۷۰۰ هزار هکتار زمین برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اختیار پیمانکاران قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال عملیات اجرایی این پروژه در شهر اردبیل و سایر شهرها با سرعت در حال انجام است تا هر چه سریعتر واجدین شرایط از مسکن مناسب بهره‌مند شوند.

حیدری اضافه کرد: در کنار مرغوبیت زمین، سعی شده تا با همکاری بانک‌های عامل تسهیلات مناسبی نیز در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی به سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در حوزه پایبندی به مشخصات فنی و اجرای مطلوب پروژه‌ها را با کیفیت قابل توجه یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه نیز در کنار طراحی، اجرای پروژه‌ها با کیفیت مناسب در مرحله انجام است.

حیدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: بر اساس قانون جوانی جمعیت که از آبان ماه ۱۴۰۰ قابلیت اجرایی دارد، برای خانواده‌های دارای فرزند سوم یا بیشتر تأمین زمین به مساحت ۲۰۰ مترمربع انجام می‌شود تا از این هدیه نظام اسلامی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: در این ارتباط در استان اردبیل یک‌هزار و ۷۰۷ نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد برای ۹۲۵ نفر تشکیل پرونده شده و ۶۲۱ نفر نیز از قطعه زمین ۲۰۰ متری در چهار شهر نمین، لاهرود، جعفرآباد و خلخال بهره‌مند شدند.

حیدری گفت: قرار است برای ۲۳۰ نفر نیز تا پایان امسال واگذاری زمین به مساحت ۲۰۰ متر انجام شود تا این پروژه به سرانجام رسیده و خانواده‌های با سه فرزند یا بیشتر از این مزایای قانونی بهره‌مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل این واگذاری زمین را رایگان اعلام کرد و افزود: قرار است تسهیلات بانکی نیز در اختیار این خانواده‌ها قرار گیرد تا عملیات ساخت واحدهای مسکونی خود را انجام داده و سرپناهی مناسب برای خود و فرزندانشان تهیه کنند.