شناسهٔ خبر: 146138 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد؛

افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با ترغیب بخش خصوصی

امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان، گفت: امسال مصمم هستیم با ترغیب بخش خصوصی و اعطای وام و تسهیلات مناسب و از طریق واردات، ۵ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور اضافه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در نشست مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اعضای هیات عامل و معاونین این سازمان، نمایندگان اعضای مجمع و نمایندگان سازمان حسابرسی برگزار شد، داریوش امانی رئیس این سازمان گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمره سازمان‌هایی است که شاخص ارزیابی برای استان‌ها را داراست و تمام استان‌ها بر اساس اطلاعات، رصد و ارزیابی می‌شوند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: عمده فعالیت‌های این سازمان از طریق سامانه‌های تخصصی انجام می شود و در بازه‌های زمانی سه ماهه استان‌ها با استفاده از سامانه های موجود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و استانهایی که از شاخص‌ها عقب‌تر هستند، مشخص و به مشکلات و مسائل آنها رسیدگی می‌شود.

امانی ضمن ابراز رضایت از توفیق خدمت‌رسانی شایسته به زوار اربعین و راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در سال جاری، افزود: امسال برای جابجایی زائران اربعین حسینی از تمام ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شد و با استفاده از هفت هزار ناوگان اتوبوسی چهارمیلیون زائر جابجا شدند و در اوج ترافیک در مسیر ایلام به مهران نیز حتی نیم ساعت ترافیک نداشتیم.

امسال با همکاری بخش خصوصی ۵ هزار اتوبوس وارد کشور می‌شود

وی با اشاره به نگاه ویژه نظام به اربعین حسینی، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای مدیریت جمعیت بالای چهار میلیون زائر در سال آینده تاکید کرد و گفت: امسال مصمم هستیم با ترغیب بخش خصوصی و اعطای وام و تسهیلات مناسب، ۵۰۰۰ اتوبوس را وارد این عرصه کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ادامه بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ مقیاس و دستگاه‌های مربوط به حاکمیت که در طول سال تجاری کار می‌کنند، اشاره کرد و گفت: سازمان می تواند از ظرفیت این شرکت ها در زمان بحران به نحو مطلوب استفاده کند.

جابه جایی ۴ میلیون مسافر اربعین

مهدی نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست، اعلام کرد: به همت مسئولان و کارکنان وزارت راه و شهرسازی نزدیک به چهار میلیون زائر در مراسم باشکوه اربعین حسینی شرکت کردند و جابجا شدند که امر مبارکی بود و رضایتمندی بالایی را به دنبال داشت و بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تقدیر کردند.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمین سازمان بهره ور شرکت های دولتی کشور شد

محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان نیز در این نشست ضمن اعلام خرسندی از عملکرد این سازمان، توضیح داد: سازمان ملی بهره وری با اعلام بهره وری شرکت‌های دولتی کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را با اعطای امتیاز ۹۰.۲ برای سال ۱۴۰۰ در بالاترین سطح در شرکت‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار داد. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مجموعه کشور نیز چهارمین سازمان در سطح کشور شد که هم در سطح ملی و در هم سطح استانی رتبه عالی را دریافت کرد.

ضرورت اجرای دستورالعمل حمایت از خانواده راهداران فوت شده و یا آسیب دیده

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این نشست، اعلام کرد: به طور متوسط سالیانه حدود ۳۰ نفر از راهداران جان خود را حین خدمت در جاده ها از دست می دهند و ساز و کاری در سازمان برای حمایت از خانواده این عزیزان وجود ندارد .

وی افزود:  دو یا سه برابر این تعداد در سال دچار آسیب جسمی شدید یا معلولیت شده و متحمل هزینه های سنگین جراحی و حتی طول درمان در سالهای طولانی می شوند.

به گفته اکبری، دستورالعمل روشنی تنظیم شده تا در یک چارچوب مشخص بتوانیم از منابع خود سازمان برای حمایت از این عزیزان استفاده کنیم که سال گذشته در مجمع موافقت شد ولی تاکنون قابلیت اجرایی پیدا نکرده است .

در نشست یاد شده دستورالعمل حمایت از خانواده راهدارانی که دچار آسیب دیدگی شدید یا فوت حین عملیات راهداری شده اند، مورد تاکید قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست که با هدف ارائه عملکرد صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، تصویب بروزرسانی تعرفه‌ ها و خدمات قابل ارائه توسط سازمان مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد سازمان با ارائه چند شاخص و فرمول،تعرفه ها هرساله بصورت خودکار افزایش یابد. همچنین در این نشست متناظر سازی مزایای کارکنان سازمان با کارمندان سایر دستگاه ها مورد اشاره قرار گرفت و پیشنهاد شد از آن‌جایی که امکان افزایش هزینه‌های پرسنلی وجود ندارد، در سال ۱۴۰۲ مجمع در زیر سایر هزینه های تولید، مبلغی را به سازمان کمک کند.

در ادامه نشست مجمع عمومی عادی سالانه عملکرد صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استماع گزارش هیات مدیره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.