شناسهٔ خبر: 146150 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

رفع مشکلات حقوقی تکمیل مسکن مهر تعاونی‌ها در حال بررسی است

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه رفع مشکلات حقوقی تکمیل مسکن مهر تعاونی‌ها در حال بررسی است، تاکید کرد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر که باقی‌مانده مربوط به تعاونی ها است که به دلیل شرایط حقوقی و مشکلاتی که ایجاد کرده است با وزارت تعاون جلساتی برگزار شد و راهکارهایی مطرح شده است که امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح برخی از اقدامات آن شرکت پرداخت و گفت: شاهد تحویل بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن مهر بودیم.  تعهدات  ما در پردیس ۳۰ هزار واحد بود که ۱۰ هزار واحد آن امروز تحویل داده شد، ۱۲ هزار واحد دیگر تا پایان سال تکمیل می شود و ۸ هزار واحد دیگر که از سال ۹۹ ساخت آنها شروع شده در صورتی که منابع تامین شود تا ابتدای  تابستان سال آینده  به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه  داد: جشن پایان مسکن مهر پرند را تا چند روز آینده برگزار می‌کنیم که همراه با افتتاح متروی پرند خواهد بود. بنابراین در برنامه‌های ما آن است که ۱۴۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده را تحویل دهیم.

رفع مشکلات حقوقی تکمیل مسکن مهر در تعاونی‌ها در حال بررسی است

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید توضیح داد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر که باقی‌مانده مربوط به تعاونی ها است که به دلیل شرایط حقوقی و مشکلاتی که ایجاد کرده است با وزارت تعاون جلساتی برگزار شد  و راهکارهایی مطرح شده است که امیدواریم به زودی این مشکلات برطرف شود.

جعفری در خصوص مشکلاتی که در تامین منابع مالی برای تکمیل واحدها و پروژه های روبنایی وجود داشت، توضیح داد: در دولت سیزدهم در بدو تشکیل دولت، هدف اصلی تکمیل واحدها بوده است در مسکن مهر آورده نداشتیم و باید از منابع مالی خود دولت استفاده می کردیم در کنار آن باید خدمات زیربنایی و روبنایی را تکمیل می کردیم.مشکلات حقوقی از جمله پیمانکاران بود که بسیاری از آنها تخلفاتی از جمله تاخیر در تحویل واحدها داشتند که جلساتی برای بررسی قراردادهای آنها گذاشته شد.

به گفته وی، مشکل دیگر افزایش قیمت مصالح ساختمانی بود که در شرایط کنونی با این قیمت ها امکان تکمیل آن وجود نداشت اما با دستور وزیر راه وشهرسازی تمامی منابع مورد نیاز تامین شد.

جعفری در خصوص نحوه نظارت بر عملکرد پیمانکاران توضیح داد: نظارت بر کیفیت اجرای پروژه‌ها ایمنی و قرارداد و برای حفظ حقوق شهروندان در دستور کار است.