شناسهٔ خبر: 146155 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

توسعه و پرورش نیروهای متخصص از اولویت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است

مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: این شرکت همزمان با توسعه زیرساخت‌های خود، برای ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی ، تعلیم و پرورش نیروهای متخصص را نیز در اولویت کاری خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نشست مشترک بررسی برنامه‌های شش ماهه نخست اداره کل آزمایشگاه  استان کرمان  و در جمع تیم مدیریتی و کارکنان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان (که به صورت آنلاین برگزار شد)  گفت: یکی از اولویت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک همزمان با توسعه و تجهیز زیرساخت‌هایش در سراسر کشور ، بحث آموزش و نخبه پروری در شرکت  آزمایشگاه است که برنامه‌ریزی شده است امسال بیش از ۱۳۱ هزار نفر- ساعت دوره آموزشی در جهت ارتقاء دانش و تولید علم به کارشناسان شاغل در شرکت  و همچنین کارشناسان فنی سایر دستگاه‌های اجرایی در تمامی استان‌ها برگزار شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ادامه داد: برای رسیدن به قله‌های موفقیت تلاش تیمی و جمعی لازم است و ستاد شرکت و آزمایشگاه استان‌ها باید با کار و تلاش جهادی برنامه‌های که از ابتدای سال تهیه شده است را محقق کنند.

وی با قدردانی از همکاران شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان خاطر نشان کرد: اقدامی که طی ماه گذشته توسط همکاران و مدیریت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان انجام شد قابل تقدیر است که موفق شدند با تلاش و کار جهادی  و جلوتر از برنامه تعیین شده به اهداف عملیاتی و وصول مطالبات خود برسند.

کیانپور ادامه داد: کیفیت، رمز توسعه پایدار است و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برای رسیدن کشور به توسعه زیرساخت‌ها ، در تمام خدمات خود منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی در پروژه‌های عمرانی حضور می‌یابد .

وی با اشاره به اینکه امسال باید سهم بیشتری از بازار مخصوصا در ارائه خدمات ژئوتکنیک داشته باشیم افزود: در توسعه سواحل و ژئوتکنیک دریایی، پروژه معادن و سایر پروژه‌هایی حیاتی کشور  باید افزایش داده و سهم بیشتری از بازار را بدست آوریم.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تاکید کرد: با توجه به هدف گذاری توسعه  زیرساخت‎ها در دولت سیزدهم با  حضور فعالتر در پروژه‎های عمرانی ، درآمد شرکت را بیش از ۲۰۰۰ میلیارد در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهیم که این میزان افزایش درآمد و بودجه حتما با تلاش و کار بیشتر و خودباوری و اتکاء به پیشینه ۷۰ ساله شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قابل تحقق است.

کیانپور اضافه کرد: هر چقدر در وصول مطالبات و منابع مالی شرکت تلاش کنیم می‌توانیم ضمن انجام تکالیف قانونی نسبت به تجهیز و خرید امکانات بیشتر برای توسعه و تعالی شرکت و همچنین رفاه کارکنان قدم‌های بزرگتری برمیداریم که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان در شهریورماه کار بزرگی را در وصول مطالبات انجام داد و جلوتر از برنامه حرکت کردند که این تلاش همکاران در استان کرمان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه دیگر استان‎ها نیز می‎توانند مانند آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان در رسیدن به برنامه از پیش تعیین شده اقدام کنند گفت: موفقیت در انجام کار اتفاقی نیست و مرهون تلاش یکایک همکاران است و  ستاد نیز برای رسیدن به برنامه‎ها پشتیبان استان‌ها خواهد بود.

مهدی ساعدی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان نیز در این نشست گفت: با تلاش تیمی همکاران آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان و پشتبانی ستاد شرکت این آزمایشگاه موفق شد با تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‎های اجرایی استان نسبت به تحقق پیش از موعد  برنامه ها اقدام کند که از همه همکاران تشکر می‌کنم.

ساعدی با اشاره به اینکه امسال ۳۷ قرارداد منعقد شده شامل ۱۹ قرارداد دولتی و ۱۸ قرارداد با شرکت‌های خصوصی است  افزود: امسال با حضور فعال در پروژه‌های عمرانی استان موفق شدیم در کنترل کیفی حین عملیات اجرا، مطالعه مسیر، مطالعه ژئوتکنیک و نهصت ملی مسکن نقش آفرینی تاثیرگذاری داشته باشیم.

وی ادامه داد:  این اداره کل در پروژه‌های راه سازی، توسعه زیر بناها، توسه و بهسازی و مطالعه ژئوتکنیک فرودگاه استان کرمان، پروژه وزارتخانه‎های نیرو، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی و وزارت صمت، شرکت آب منطقه‌ای، سدها و خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع استان، پروژه‎های عمرانی شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان، راه آهن سیرجان، صنایع مسک سرچشمه، پروژه‎های عمرانی توسعه فولاد استان ، پروژه منطقه آزاد ارگ جدید و منطقه آزاد سیرجان حضوری فعال و تاثیرگذار داشته است.

ساعدی با بیان اینکه بیش از ۱۱۰ هزار مورد آزمایش در شش ماهه نخست امسال انجام شده است تصریح کرد: با ۲ هزار و ۱۶۰ متر حفاری به  بیش از ۷۰ درصد از برنامه مصوب سالانه امسال در شش ماه نخست رسیدیم.

گفتنی است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان کرمان موفق شده است طی فقط یک ماه بیش از ۱۳ میلیارد تومان از محل مطالبات خدمات ارائه شده را وصول و جلوتر از برنامه مصوب یکساله خود برای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کسب درآمد کند.