شناسهٔ خبر: 146161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و شهردار تبریز:

برگزاری جلسه فوق العاده در خصوص مناطق حاشیه نشین تبریز

جلسه جلسه فوق العاده شورای شهر تبریز با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و شهردار تبریز با موضوع حاشیه نشینی برگزار شد.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان شرقی)،در این جلسه امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی  آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش عملکرد خود در حوزه ساخت مسکن و بازآفرینی شهری گفت: حاشیه نشینی و بافت فرسوده یکی از اولویت های راه و شهرسازی و شهرداری است و در همین راستا، اداره کل راه و شهرسازی زمین های رایگان با تسهیلات ویژه و بصورت کلید به کلید برای ساکنین مناطق هدف تخصیص داده است.

وی افزود : در اولین قدم ۱۳۲ هکتار برای احداث شهرک جوانان اختصاص که ۱۰ هکتار از آن به شهرداری تحویل داده شده تا ساخت شهرک جوانان را آغاز نماید.

بخشی با اشاره به اینکه برای ساخت مسکن مناطق حاشیه نشینان تبریز قدمهای اول برداشته  شده است افزود: متاسفانه شهرداری تا بحال برادری خود را ثابت نکرده و اصرار دارد کل اراضی به شهرداری واگذار و سپس عملیات اجرایی آغاز شود که این مسئله قابل توجیه نیست.

وی اظهار کرد: طبق گفته اداره راه و شهرسازی  شهرداری  ساخت ۱۰ هکتار تحویلی در سال ۹۹ را شروع  کند تا ما با بررسی روند اجرائی پروژه، بتوانیم در مورد مابقی آن تصمیم گیری کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی  گفت: برنامه ما تسریع در رواند اجرای پروژه و ساخت مسکن است و به همین جهت در حال مذاکره با برخی از نهاد های حمایتی چون بنیاد مسکن، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بخش خصوصی هستیم تا بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن نتجیه حاصل شود. 

وی در ادامه به تعامل فی مابین شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی و وظایف هر دو مجموعه در حوزه بازآفرینی شهری افزود: هدف ما و شهرداری ساماندهی بافت فرسوده علی الخصوص رفع حاشیه نشینی است و این مسئله جز تعامل فی مابین رفع نخواهد شد.