شناسهٔ خبر: 146162 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پملب ۵۶۰۰ بنگاه متخلف در سراسر کشور

پلمپ نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن گفت: در ۸۰ هزار بازرسی میدانی که از مشاوران املاک در سطح کشور صورت گرفت ۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف پلمب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کهگیلویه وبویراحمد)، علیرضا مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم بازار مسکن در سفری که به یاسوج داشت در این خصوص گفت: بازرسی میدانی از مشاوران املاک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که  در این راستا ۸۰هزار بازرسی و ۵۶۰۰ بنگاه املاک متخلف در کشور پلمب شد.

وی تصریح کرد: در راستای تنظیم بازار مسکن، عملیات میدانی ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه‌های خالی از سکنه و وام‌های ودیعه مسکن از ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری در سراسر کشورآغاز شده است.

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه مسکن استان افزود: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک کشور با دستور بازرسی و ساماندهی مشاورین املاک ، نقش موثری در کاهش قیمت مسکن و اجاره بها داشته است.

وی با اشاره به بنگاه های مشاور املاک گفت: مردم باید به بنگاه هایی مراجعه کنند که پروانه کسب داشته باشد و داشتن پروانه جزء حقوق شهروندی است.

مهلی اضافه کرد: در سامانه ملی املاک و اسکان ، کد رهگیری برای مستأجران در اجاره بها رایگان شده و در سراسر کشور مورد استقبال مردم قرار گرفته است و اگر مردم املاک خود را در سامانه ثبت نکنند ، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تخلفات بنگاه های املاک افزود: بیشترین تخلفات در این صنف نداشتن پروانه کسب، عدم درج نرخ نامه، گران فروشی در اخذ کمیسیون و استفاده از اجاره نامه های دستی و نگرفتن کد رهگیری است.

وی با اشاره به بازرسی ها و نظارت بر بازار مسکن در کشور گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون حدود ۸۰ هزار بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک در کشور انجام شده که در این بازرسی ها ۵۶۰۰ بنگاه متخلف مهر و موم و پلمب شده است.

مهلی با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن گفت: کارگروه تنظیم بازار مسکن و املاک باعث کاهش قیمت مسکن در سراسر کشور شده است.