شناسهٔ خبر: 146187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح تفصیلی شهر املش

گیلان-محمدرضا فلاحتگر سرپرست راه وشهرسازی طرح تفصیلی شهر املش درکمیسیون ماده ۵ تصویب و پس از تایید نهایی دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی به منظور سیر روال قانونی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، محمد رضا فلاحتگرسرپرست راه وشهرسازی استان گیلان گفت: پس از تصویب طرح جامع شهر توسط شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی که براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع، نحوه استفاده از اراضی شهری در سطوح مختلف، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبورو مرور، میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی در واحدهای شهری را تعیین می‌کند، تهیه و پس از تصویب بعنوان یک سند اجرایی در دستور کار شهرداری به منظور اجرا قرار می‌گیرد. 

وی افزود: طرح تفصیلی شهر املش پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و طرح در جلسات مربوطه، طی بند واحد صورتجلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب مرجع استانی رسید و به منظور تایید نهایی به دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال و نهایتا پس از تایید، مراتب به منظور سیر روال به استان ابلاغ شد. 

سرپرست راه وشهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: طرح‌های تفصیلی شهری از مهمترین و اساسی‌ترین اسناد و دستورالعمل‌ها برای برنامه ریزی شهری است که در برگیرنده تمامی برنامه‌ها و مشخصات کامل اراضی و امکانات شهری و اصلی‌ترین و دقیق‌ترین مرجع به منظور کسب اطلاعات درخصوص اراضی شهری، نوع کاربری، میزان تراکم، ضوابط و مقررات ساخت و ساز و…  می‌باشند. و با تصویب طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمان‌های مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی خود شامل حوزه‌های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز، مدارس قرار می‌گیرند.