شناسهٔ خبر: 146200 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۵۴ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه «ساوه - تهران»

مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اجرای فاز دوم پروژه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه «ساوه - تهران» محدوده شهر مأمونیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن اشاره به اهمیت نگهداری از راه‌های شریانی استان گفت: در تلاشیم رویه آسفالتی محورهای شریانی استان مرکزی که نقش کریدوری در کشور دارند را به مسیرهایی با کیفیت و مطلوب ارتقاء دهیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و پرترددترین جاده‌های استان مرکزی، آزادراه «ساوه - تهران» است که برای ارتقاء رویه آسفالتی در این محور، فاز دوم پروژه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ توسط پیمانکار مربوطه فعال شده و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی طول اجرای فاز دوم پروژه را ۴۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: ۲۰ کیلومتر از این پروژه در مسیر ساوه به سمت تهران و ۲۰ کیلومتر دیگر در مسیر مخالف انجام خواهد شد.

وی اعتبار مجموع دو فاز این پروژه را ۵۰۰ میلیارد ریال برشمرد و افزود: فاز اول پروژه اجرای روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران بطول ۱۴ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده و اکنون فاز دوم آن با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا قرار دارد.

وی یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال ۱۴ کیلومتر از این آزادراه روکش شده و طی دو هفته گذشته بیش از ۱۰ کیلومتر در لاین شرقی از سمت ساوه به تهران نیز اجرا شده است.

جهانی با اشاره به سرعت اجرایی قابل توجه این طرح ابراز امیدواری کرد: تا اواسط آبان‌ماه امسال ۳۰ کیلومتر باقیمانده از پروژه روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در آزادراه ساوه - تهران تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات شاخص انجام شده در حوزه راه‌های شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: رفع نقطه حادثه‌خیز عوارضی اول آزادراه ساوه - تهران، لکه گیری هندسی و روکش آسفالت در محدوده پلیس راه آزادراه ساوه - تهران، لکه گیری و روکش آسفالت محور قدیم ساوه - تهران در محدوده گردنه رنگرز، اجرای روکش آسفالت محور آوه حدفاصل جاده قدیم ساوه - سلفچگان تا آزادراه ساوه - سلفچگان، اجرای روکش آسفالت در محورهای روستایی الوسجرد و مرادخانلو، احداث واریانت رضاآباد در محور ساوه - طرازناهید، تکمیل پروژه ساخت راه روستایی مرق، احداث روشنایی طولی و نصب حفاظ میانی بتنی و همچنین اجرای قرنیز و حفاظ بتنی پل‌ها در آزادراه ساوه - تهران از مهم‌ترین و شاخص‌ترین اقداماتی است که در حوزه ساخت و نگهداری راه‌های شهرستان ساوه در ۶ ماه اول امسال به عمل آمده است.