شناسهٔ خبر: 146205 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات روکش آسفالت گرم محور شهید آوینی شهرستان بیرجند

بلوار ایینی بیرجند.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان بیرجند از اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محور شهید آوینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، محمد خیری ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از اجرای ۱۲۰۰ متر روکش آسفالت گرم در محور شهید آوینی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری راه‌ها یکی از وظایف مهم و اصلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اظهار کرد: هدف از اجرای این عملیات افزایش ایمنی تردد و نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه، افزایش عمر راه‌ ،کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه و تسهیل در عبور و مرور کاربران راه است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند در تشریح سایر اقدامات این اداره اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون خدمت رسانی به کاربران جاده‌ای از جمله خطکشی محورهای سطح حوزه استحفاظی، نصب تابلو علائم و بنر جهت ایمن تر شدن محورها، تعمیر و باسازی گاردریل در چند نقطه از محورهای حوزه، لکه گیری های موضعی در محورهای روستایی، ایمن سازی و اصلاح مسیر کوهستانی سایت تقی قنبر، روکش آسفالت حفاظتی در چند محور و تسطیح محورهای روستایی، احداث شانه راه، لایروبی آبروها، تخلیه دهانه پلها و ریزش برداری در برخی مسیرها از جمله مواردی بوده که انجام پذیرفته است.

خیری در پایان خاطر نشان کرد: بر حسب اولویت وترافیک محورها بحث ایمن سازی و نگهداری سایر راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره باتوجه به اعتبارات و میزان تخصیص ابلاغی در سال جاری با جدیّت پیگیری و اقدام خواهد شد.