شناسهٔ خبر: 146215 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه گذشته انجام شده است:

تعمیر، بازسازی و نصب  ۹۵۰ عدد تابلو و علائم راههای شهرستان کوثر اردبیل

ازدید سر زده مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) از ادامه نصب تابلو و علائم  و احداث پایه فونداسیون اطلاعاتی و روشنایی در لاین شمالی و جنوبی محل گذرگاه یوزپلنگ ایرانی به منظور حفاظت بهینه زیست گاه یوزپلنگ در شرق استان سمنان (شاهرود) انجام شد. رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در ۶ ماهه گذشته از تعمیر،بازسازی و نصب ۹۵۰ عدد تابلو وعلائم راههای شهرستان کوثر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۱۰ متر از سرعت گیرها در این شهرستان رنگ آمیزی و۴ عدد سرعتکاه مجازی نیزایجاد شده گفت: در این مدت راهداران از ۱۲ دستگاه سیستم روشنایی تونل در ۹ نقطه نگهداری کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه در۶ ماهه گذشته راهداران ۱۶۸ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر را خط کشی کرده اند تصریح کرد:در مدت یاد شده اجرای عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۸۲ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی و تعریض دو دستگاه پل دالی انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در مدت یاد شده از تیغ زنی ، تسطیح و رگلاژ۲هزار کیلومتراز  راه های شنی و خاکی این شهرستان خبرداد و خاطرنشان کرد:در این مدت ۳ هزار و۶۰۰کیلومتر از  حریم راهها تسطیح ، پاکسازی و آزادسازی شده است.

بابائیان در ۶ ماهه گذشته پاکسازی ۳ هزار و۶۲۰ کیلومتر ازکانالهای طرفین راه را در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران با بکارگیری بیش از ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند.

وی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه داد:با حضور ۶ هزار نفر روز گشت راهداری در محورها تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۹۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و۲۰ عدد از تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز نیز از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر پاکسازی ۱۲۰ متر مکعب شانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۱۰دهانه به حجم ۳۰۰ متر مکعب ،شستشوی ۶ هزار عددعلائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۱۹۰ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۲ عدد چراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان در مدت یاد شده  به ایجاد ۲ مورد روشنایی نقطه ای در سه راهی گزور-بنیادآباد و سه راهی شهرک صنعتی کوثر اشاره کرد و ادامه داد:جهت آمادگی در ایام بارش بیش از هزار تن ماسه ونمک در انبارراهداری این شهرستان تهیه و ذخیره سازی شده است.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۸کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۲کیلومتر راه شوسه و خاکی است.