شناسهٔ خبر: 146216 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد:

نوسازی ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان دولت سیزدهم

نوسازی و احیای بافت فرسوده با همراهی خود مالکین از برنامه‌های دولت سیزدهم مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۱۶۷هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و ناکارآمد در کشور شناسایی و در حال نوسازی و بازسازی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، محمد آیینی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در بازدید از بازسازی و مرمت سرای زنجیرلوی بازار تاریخی اردبیل جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: از این میزان ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده میانی، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۵۹ هزار هکتار نیز سکونتگاه‌های غیررسمی هستند.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم وزارت راه و شهرسازی در قالب پنج خط منسجم در شهرها و روستاها ساخت واحدهای مسکونی را با جدیت دنبال می‌کند تا برنامه ساخت ۴ میلیون واحد مسکن به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد مسکن در کشور در حال ساخت است که سعی بر این است تا پایان دولت همه تعهدات به سرانجام برسد.

آیینی افزود: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم نوسازی و احیای بافت فرسوده با همراهی خود مالکین است که در این زمینه تلاش بر تأمین تسهیلات مورد نیاز و اعطای بسته‌های تشویقی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با توجه به خطر زلزله نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در شهرهای بزرگ بسیار مهم و اساسی است و ما در قالب بسته‌های تشویقی ۱۹گانه که اخیرا از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده، نوسازی این فضاها را در اولویت قرار دادیم.

آیینی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این بسته‌های تشویقی و ترغیبی متقاضیان را به نوسازی واحدها ترغیب کنیم که در این زمینه اعطای پروانه ساختمانی با ۵۰ درصد تخفیف از هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.

مدیرعامل بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: در کنار این امر پرداخت تسهیلات از خط اعتباری ویژه نوسازی بافت فرسوده و طرح نهضت ملی مسکن نیز به جد دنبال می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در قالب این بسته‌های تشویقی، سازندگان می توانند ۲ طبقه تشویقی به همراه مجوز تغییر کاربری همکف به تجاری و خدماتی را دریافت کرده و در کنار آن از امتیاز پارکینگ و درب اضافی نیز استفاده کنند.

آیینی تصریح کرد: ساکنان واحدهای بافت فرسوده به شرط معاوضه واحد خود با زمین یا واحد نوساز از ۴۰ درصد تخفیف بهره‌مند شده و می‌توانند این مزایا را دریافت کنند.

ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

وی گفت: در بافت‌های فرسوده ساخت واحدهای مسکونی از مرز ۱۵۰ هزار واحد عبور کرده و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت سیزدهم این تعداد به ۳۰۰ هزار واحد مسکن به شکل نوساز برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تلاش‌های جهادگونه مسئولان راه و شهرسازی استان در ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود سیستم بانکی نیز همراهی خوبی را در تکمیل این واحدها و واگذاری آن در سراسر کشور انجام دهد.