شناسهٔ خبر: 146229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۵ میلیون تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان

تردد رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت بیش از ۱۵ میلیون تردد در سطح جاده های جنوب استان در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علیرضا یارمحمدی گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار و ۷۵۲ تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در سطح جاده‌های جنوب استان انجام شده که تحلیل اطلاعات سامانه‌های ترددشماری نشانگر افزایش ۵ درصدی تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: از کل تردد ثبت شده ۱۳ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۷ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است.

یار محمدی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس، نیکشهر(سه راهی نیکشهر) و چابهار (منطقه آزاد چابهار) است.

وی با اشاره به اهمیت سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از آسیب‌ها و تلفات جاده‌ای، افزود: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه‌های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره‌وری، ارتقای ایمنی، امنیت، روان سازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش‌ها، مدیریت مؤثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس های سامانه ۱۴۱ یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.