شناسهٔ خبر: 146267 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز به کار" طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن "

نشست مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پروانه ساختمانی بیش از ۱۵۰ هزار واحد در محلات فرسوده شهری توسط شهرداری‌ها از آغاز به کار دولت سیزدهم صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت پایگاه مقاومت بسیج ایثار و جهاد نوسازی و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حکمت از مسئولان سازمان بسیج مستضعفین، اعضای هیات مدیره، معاونین و کارکنان شرکت برگزار شد با یادآوری رویداد بزرگ بم در سال گذشته، اظهارکرد: پویش جهادی و رویداد بزرگ و سراسری "بم سفیر نوسازی برای ایران قوی" توانست انگیزه، حساسیت و احساس مسئولیت مدیران شهری در حوزه بازآفرینی شهری را افزایش دهد.

آئینی با اعلام رسمی آغاز به کار  طرح پیشنهادی پایگاه مقاومت ایثار و جهاد نوسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران با عنوان "طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن " در محلات فرسوده شهری در سراسر کشور، گفت: هدف از اجرای این طرح، ارتقای میزان آگاهی مردم از حقوق‌شان در حوزه نوسازی مسکن به شکل چهره به چهره و گفت و گوی رو در رو با ساکنان این بافت‌ها خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این طرح با حمایت و با استفاده از ظرفیت بسیجیان وزارت راه و شهرسازی، بسیجیان محلات و گروه‌های مختلف جهادی در سطح شهرها و استان‌ها و با حضور دانشجویان و داوطلبان مردمی در محلات و محدوده‌های هدف اجرا خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی "طرح جهادی تبیین مشوق های نوسازی مسکن" را کاری جهادی منسجم، عاقلانه و عالمانه برشمرد و اظهارکرد: در رویداد" بم سفیر نوسازی برای ایران قوی" ضروریات نوسازی واحدهای فرسوده شهری را به مدیران شهرها یادآورشدیم، امسال نیز در قالب این طرح جهادی با مراجعه به منازل در محلات فرسوده‌، چگونگی نوسازی واحدهای فرسوده نظیر استفاده از بسته‌های تشویقی‌، تسهیلات بانکی، نحوه دریافت پروانه ساخت و ... را به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

صدور بیش از ۱۵۰ هزار پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری 

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه پروانه ساختمانی بیش از ۱۵۰ هزار واحد در محلات فرسوده شهری توسط شهرداری‌ها از آغاز به کار دولت سیزدهم صادر شده است، عنوان کرد: مدیران و کارکنان باید در کنار یکدیگر با داشتن روحیه بسیجی و فرهنگ اربعین "طرح جهادی تبیین مشوق‌های نوسازی مسکن " را با موفقیت به سرانجام برسانند.

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین حکمت از مسئولان سازمان بسیج مستضعفین به بیان حقایقی کمتر شنیده شده از دوران دفاع مقدس پرداخت و به شبهاتی که در رابطه با هشت سال جنگ تحمیلی توسط رسانه‌های معاند و جریانات ضد انقلاب مطرح می‌شود پاسخ داد.

گفتنی است، در پایان این نشست از کارکنان ایثارگر و فرزندان خانواده‌های معظم شهدای شرکت بازآفرینی شهری ایران تجلیل به عمل آمد.