شناسهٔ خبر: 146312 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تعمیر و مرمت پل بانوصحرای شهرستان ساوجبلاغ با ۴۰ درصد پیشرفت

مرمت پل بانو صحرا معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از اجرای پروژه تعمیر و مرمت پل بانو صحرا واقع در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز)، حمید پرورشی با اشاره به اینکه پل‌ها یکی از عناصر کلیدی بزرگراه‌ها هستند که احداث آن‌ها نسبت به بقیه اجزای راه هزینه بیشتری دارد، گفت: به علت وضعیت خاص سازه‌ای، پل‌ها با گذشت زمان دچار فرسودگی و آسیب‌دیدگی می‌شوند و هرچه تعمیر و بازسازی آن‌ها به تعویق افتد وضعیت بحرانی‌تر و هزینه تعمیر نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای این استان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و تخریب پل‌های استان هرسال در چند نوبت بازدید دوره‌ای از پل‌ها را در دستور کار قرار می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: در این بازدیدها شرایط پل‌ها توسط کارشناسان رصد می‌شود تا در صورت نیاز اقدامات لازم برای مرمت و بازسازی آنها انجام شود.

پرورشی با اشاره به اینکه علاوه بر مرمت و بازسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها نیز در طول سال انجام می‌شود، گفت: انجام این کار به ویژه در فصل بارش از انسداد مسیرهای ارتباطی جلوگیری و زمینه تردد روان را برای کاربران جاده‌ای فراهم می‌کند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای البرز در ادامه از تعمیر و مرمت پل بزرگ بانوصحرا در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد و گفت: این پروژه از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در حال اجراست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.