شناسهٔ خبر: 146351 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با ایام ماه ربیع الاول و در آیین پویش پیامبر رحمت (ص) انجام شد؛

۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در زنجان واگذار شد

مهندس اسماعیلی ۴۰۰ قطعه زمین به متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر زنجان، همزمان با پویش پیامبر رحمت (ص) واگذار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان روز یکشنبه در آیین واگذاری ۴۰۰ قطعه زمین در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان که با حضور معاون امنیتی و سیاسی استاندار ی زنجان و معاون امور هماهنگی استاندار برگزار شد، گفت: در راستای عملیاتی کردن اجرای ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، همزمان با ایام ماه ربیع الاول در آئین پویش پیامبر رحمت (ص) در شهر زنجان ۴۰۰ قطعه زمین رایگان را به متقاضیان این طرح واگذار کرد.

وی با بیان اینکه دو هزار و ۳۰۰ خانواده در طرح جوانی جمعیت در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن ثبت نام کرده بودند، گفت: بعد از بررسی و پایش صورت گرفته، از این تعداد هزار خانواده در استان واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: این اداره کل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور نسبت به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برنامه ریزی و مدیریت لازم را دارد.

اسماعیلی ،با بیان اینکه ۴۰۰ قطعه زمین در غرب شهر زنجان کوی زیتون در دست آماده سازی به متقاضیان است،گفت: امروز این تعداد به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان با اولویت تعداد خانوار واگذار شد.

وی بیان داشت: همچنین خانواده‌هایی که واجد شرایط برای ثبت‌نام در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

اسماعیلی بیان داشت: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده اند در صورت واجد شرایط بودن زمین رایگان تعلق می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان یاد آور شد: خانواده هایی که دارای فرم «ج» قرمز هستند و سابقه مالکیت داشته باشند برای بار دوم می توانند از این حمایت قانونی استفاده کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت جوانی جمعیت در همه شهرهای استان اجرا خواهد شد و با توجه به وجود مشکل در خصوص تامین زمین در برخی از شهرهای استان، از ظرفیت روستاهایی که در نزدیکی شهرها هستند برای ساخت مسکن، استفاده خواهد شد.

در ادامه این مراسم، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، با بیان اینکه یکی از سیاستهای مهم دولت، واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط در قانون جوانی جمعیت است،گفت: خوشبختانه این مهم در استان زنجان به خوبی به مرحله اجرا در آمده است.

ابوالفضل رفیعی ابراز کرد: برای اجرای این طرح در استان استاندار زنجان و مدیرکل راه و شهرسازی استان زحمات زیادی کشیدند.

وی ،با بیان اینکه امروز ۴۰۰ واحد قطعه زمین به مشمولان قانون جوانی جمعیت در استان با اولویت تعداد خانوار واگذار شد،گفت: تا پایان سال جاری این تعداد به ۷۰۰ قطعه خواهد رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، با بیان اینکه مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان برای اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بسیار تلاش می کنند و زیر ساخت های لازم را به خوبی فراهم می کند ،گفت: یکی از مهمترین آیتم های تحقق این برنامه، تقویت زیرساخت های افزایش جمعیت است.

رفیعی، تاکید کرد: برای دستیابی به این اهداف مهم باید گفتمان لازم از سوی رسانه های جمعی ایجاد و به خوبی تبیین شود و رسانه ها در این خصوص گزارش های جامعی را منعکس کنند.

وی،با اشاره به اینکه نیروی خلاق جوان و با نشاط نقش بسزایی در جامعه دارد،افزود: موارد مندرج در قانون جوانی جمعیت به مرحله اجرا درآمد که از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری است و دراین خصوص باید مسئولین ذی ربط تلاش کنند.

لازمه تحقق قانون جوانی جمعیت عزم ملی و فرهنگسازی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، گفت: لازمه تحقق قانون جوانی جمعیت عزم ملی و فرهنگسازی است و در این راستا باید حمایت های لازم از سوی دستگاه های متولی امر انجام گیرد.

رفیعی به اجرای طرح نفس اشاره کرد و بیان داشت: این طرح اقدامی مهم در راستای پیشگیری از سقط جنین در استان است و خوشبختانه موفقیت خوبی هم حاصل شده است.

وی،تصریح کرد: استان زنجان در نرخ رشد جمعیت در رتبه هجدهم کشور قرار دارد و این نرخ در استان طی سه سال گذشته ثابت بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، افزود: امیدواریم با توجه به اقدامات زیرساختی شاهد افزایش جمعیت در استان باشیم و به بالای یک درصد برسیم.

رفیعی، جمعیت،ترکیب و ساختار آن را یکی از مولفه های مهم برای هر کشوری اعلام کرد و افزود: این مولفه ها باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: توجه به جمعیت در دستور کار سیاستگذاران عالی کشور قرار گرفته و خوشبختانه سیاست های این بخش در راستای افزایش جمعیت به طور جدی دنبال می شود.