شناسهٔ خبر: 146368 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران، وزش باد و کاهش دما تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور

باران بارش باران ابر باران تابستانی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد و کاهش دما تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: فردا وزش باد شدید در تهران رخ می‌دهد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز دوشنبه ۱۰ مهرماه پرداخت و گفت: امروز با گذر موج تراز میانی جو، رگبارهای پراکنده برای برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین و البرز پیش‌بینی شده که می‌تواند همراه با رعدوبرق و وزش باد باشد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، مناطقی از اردبیل، غرب گیلان، ارتفاعات کرمانشاه و کردستان نیز رگبار باران را تجربه می‌کند.

نقشینه توضیح داد: چهارشنبه علاوه افزایش ابر و بارندگی در برخی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، با نفوذ جریانات شمالی برای سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران هم بارش همراه با وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: در این روز در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش‌ها افزایش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در نواحی شمال غرب، سواحل شمال، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز بارش باران و کاهش دما رخ می‌دهد که میزان بارندگی در مناطقی از گلستان قابل توجه خواهد بود.

وی ادامه داد: جمعه از بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود و در اردبیل و سواحل شمال بارش پراکنده تداوم دارد.

نقشینه یادآور شد: دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده و کاهش دما را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز و فردا وزش باد در برخی مناطق شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی افزایش می‌یابد و پنجشنبه و جمعه در شمال شرق و شرق افزایش باد می‌تواند سبب خیزش گردوخاک شود.

کارشناس هواشناسی در پنج روز آینده برای جنوب غرب کشور و غرب خلیج فارس وزش باد شمالی پیش‌بینی کرد و گفت: چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

به گفته نقشینه بیشینه دمای امروز تهران ۲۷ و فردا ۲۹ درجه پیش‌بینی شده و فردا افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید در پایتخت رخ می‌دهد.

وی افزود: روز چهارشنبه دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و بارش باران و روز پنجشنبه ارتفاعات البرز بارش باران و کاهش دما خواهد داشت.