شناسهٔ خبر: 146374 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نیمه نخست سال جاری؛

بیش از ۶۰ میلیون تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی ثبت شد

تردد تردد ۶۰ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۴۱ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی نیمه نخست سال جاری ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: بیش از ۵ میلیون و ۶۱۰ هزار وسیله نقلیه در ۶ ماهه امسال وارد استان شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷.۲۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

مشتری همچنین از خروج بیش از ۵ میلیون و ۵۹۴ هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان و افزایش ۶.۶۵ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: شیروان- بجنورد و بالعکس با ثبت بیش از ۴ میلیون تردد وسایل نقلیه، پرترددترین محور بوده است.

وی بر اساس نسبت ترافیک به ظرفیت محور، چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس را دارای بیشترین تردد وسایل نقلیه در این بازه زمانی برشمرد و اظهارکرد: کم ترددترین محور، صفی آباد – گراتی  و بالعکس  و محور گرمه – چمن بید و بالعکس دارای بیشترین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین است.

این مسئول با بیان این که ساعت اوج تردد در شهریور ماه امسال ساعت ۱۹  تا  ۲۰  بوده است، تصریح کرد: بیشترین متوسط تردد روزانه یک ماهه شهریورماه امسال در محور شیروان - بجنورد ( بجنورد ) و بالعکس و بیشترین تردد در محور چمن بید – جنگل گلستان (چشمه خان) و بالعکس به ثبت رسید.  

مشتری با اشاره به این که در ماه گذشته حدود ۱۵ درصد تردد ورودی استان بیشتر از ۲ روز ماندگاری در خراسان شمالی داشته اند، افزود: بیشترین تردد وسایل نقلیه از دیگر استان ها شامل خراسان رضوی( ۲۶ درصد)، گلستان( ۷ درصد)  و تهران( ۶ درصد) بوده است.