شناسهٔ خبر: 146426 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با سراسر کشور؛

یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین در «طرح جوانی جمعیت» به متقاضیان هرمزگانی واگذار شد

«طرح جوانی جمعیت» در هرمزگان 2 یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن و استاندار هرمزگان به متقاضیان دارای شرایط در این استان واگذار شد که شامل ۸۴۱ نفر در بندرعباس، ۱۳۹ نفر در حاجی آباد و ۳۱۳ نفر در رودان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و و شهرسازی از هرمزگان ، عباس کمالی مدیرکل راه وشهرسازی استان هرمزگان در آیین واگذاری سند یکهزار و ۲۹۳ قطعه زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت گفت: ۸ هزار و ۲۵۴ متقاضی تا این لحظه در سامانه طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند که باید پالایش و خانوارهای واجد شرایط تأیید شوند.

کمالی افزود: پالایش متقاضیان در سایر شهرستان‌های هرمزگان هم درحال انجام است اما مشکل‌های بخشنامه‌ای در این زمینه وجود دارد که باید مسوولان بالادستی حل و فصل کنند تا بتوان پوشش کاملی در این حوزه داد.

وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت دغدعه مقام معظم رهبری بوده و به‌ خصوص در نقاط ساحلی هرمزگان و رئیس جمهور هم برای افزایش جمعیت در کشور بر این موضوع تاکید دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: تقریباً تمام تعهد دولت در این استان با آغاز عملیات تسطیع زمین ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر بندرعباس اجرایی شده است که پیشرفت فیزیکی از صفر درصد تا واحدهای درحال آماده‌سازی برای تحویل وجود دارد.

کمالی اظهار کرد: هرمزگان باید در طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری و روستایی افزون‌بر ۶۵ هزار واحد بسازد که ۵۰ هزار واحد مسکونی آن در شهرها و ۱۵ هزار واحد دیگر در روستاهاست.

وی در همین خصوص اشاره کرد: الحاق‌هایی که در هرمزگان در دولت سیزدهم انجام شده کار بسیاری بزرگی بوده که در تاریخ این استان سابقه ندارد، در قبل از دولت ۳۶ هکتار الحاق زمین به محدوده شهرها الحاق شده بود و در ۲ سال گذشته افزون‌بر ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار الحاق زمین انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: بخشی عمده این الحاق‌ها برای شهر بندرعباس بوده که کار بسیار شاخصی بود و تا قبل از این در این شهر مشکل زمین وجود داشت و درحال حاضر مشکل زمین حل شده است.

وی اشاره کرد: همچنین طرح تفصیلی شهر بندرعباس که مدت‌ها بر زمین باقی‌مانده بود انجام شد و اکنون به نتیجه رسیده و مصوب شده است.