شناسهٔ خبر: 146471 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین به مشمولین قانون جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی                                                                             

ائین واگذاری زمین  با حضور مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و استاندار آیین واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان آذربایجان شرقی در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان شرقی)،امیر بخشی زاده مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در آئین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همزمان با هفته وحدت گفت: مشکلی در تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این زمین ها در ۱۹ شهر استان به خانواده ها واگذار می شود، افزود: هم اکنون یک هزار و ۷۴۴ خانواده در استان واجد شرایط دریافت زمین در این طرح هستند.

بخشی زاده اظهار کرد: در اجرای طرح جوانی جمعیت مشکلی در تامین زمین در آذربایجان شرقی وجود ندارد و ۲ هزار قطعه زمین در این طرح آماده شده است و این استان جزو استان های پیشرو در واگذاری زمین در این طرح است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در استان، گفت: در این طرح حدود ۲۹۵ هزار نفر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

بخشی زاده، ادامه داد: در این طرح طی چهار سال باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن ساخته شود که در ۲ سال اخیر ۸۵ هزار واحد مسکن در سطح روستاهای و شهرهای در حال ساخت است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی:آذربایجان‌شرقی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت است

روح اله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، آذربایجان‌شرقی را جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح جوانی جمعیت و ایجاد نشاط و امید در جامعه و بین مردم توسط فرزندان مردم و خود مردم اعلام کرد و با بیان این‌که عزم جدّی بر بحث ساخت مسکن در دوره چهار ساله دولت سیزدهم داریم و مصمم به‌ ساخت و تحویل چهار میلیون مسکن در قالب نهضت ملی مسکن هستیم، از تحویل ۵۰ هزار هکتار زمین به مردم خبر داد.

روح‌الله اکبری؛ دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری جشن پیامبر رحمت، از راه‌اندازی کمپین نهضت کاهش قیمت تمام شده مسکن برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه خبر داد و از متولیان امر خواست تا با پیوستن به این کمپین در ساخت و تحویل سرپناه و مأمن امن و همراه با آرامش و آسایش برای افراد کم‌بضاعت و کم‌توان مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی:جمعیت عامل بقای یک جامعه است

عابدین خرم در مراسم واگذاری زمین به یکهزار خانواده دارای سه فرزند و بیشتر استان را جمعیت را عامل بقای یک جامعه دانست و با بیان این‌که هر چقدر یک کشور امکانات زیر زمینی، سرزمین بزرگ و امکانات مالی داشته باشد و جمعیت‌اش جوان نباشد و ساکنان‌اش، ساکن آن سرزمین نباشد، هیچ ارزشی ندارد، بر لزوم اهتمام جدّی بر افزایش و جوان‌سازی جمعیت و برخورداری از امکانات کافی تأکید کرد.

وی عامل بقا و دوام یک کشور را جمعیت اعلام و اظهار کرد: اگر کشوری دارای هر چقدر سرزمین بزرگ و امکانات مادی زیاد و زیرساخت های مختلف داشته باشد ولی جمعیت ساکن نداشته باشد، دارای هیچ ارزشی نبوده و مردم سایر کشورها امکانات این سرزمین را به تاراج خواهند برد.

وی با قدردانی از خانواده هایی که با وجود کمبودها و مشکلات زندگانی خود را حفظ کرده و گرم نگه می دارند، یادآور شد: خانواده هایی که با کوچکترین مشکل متارکه و از هم پاشیده می شوند، موجب غضب خداوند قرار گرفته و موجب می شوند جامعه سست و بی بنیان شود.

خرم، با بیان اینکه برای ماندگاری یک مملکت نیاز است تا هر خانواده سه تا هفت فرزند داشته باشد، افزود: کسب و کار، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع و سایر حوزه ها وابسته به جمعیت است.

وی اظهار کرد: وجود خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر برای جامعه الگو بوده و فعالان حوزه فرهنگ و هنرمندان باید در خصوص افزایش تولید مثل، فرزندآوری و جوانی جمعیت تبلیغ و ترویج کنند.

استاندار با تاکید بر اینکه تمام بانک ها، مسوولان ادارات و سازمان های این استان از جمله راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به تامین زمین و مسکن برای خانواده ها موظف و مکلف شده اند، یادآور شد: سازمان های ذیربط باید به فکر تامین نیازهای خانواده ها برای توسعه جوانی جمعیت و ازدواج در جامعه باشند.

 در این مراسم به صورت نمادین به تعدادی از خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر سند زمین اهدا شد.