شناسهٔ خبر: 146503 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

تکمیل و تحویل ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در کشور

آذربایجان غربی دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای زمین به ۵۷۰ خانوار طرح جوانی جمعیت گفت: از ۲۴۰ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر تاکنون ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دولت سیزدهم تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، روح الله اکبری در سفر به آذربایجان غربی و در جمع خبرنگاران گفت: عزم دولت برای پایان کار مسکن مهر در کشور جدی است. 

وی بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای طرح های حمایتی مسکن شهری نرخ تسهیلات بانکی با مصوبه شورای پول و اعتبار  کاهش پیدا کرده و زمان فروش اقساطی و قسط بندی وام، مردم سود ۱۸ درصد را پرداخت می‌کنند و ما به تفاوت ۲۳ به ۱۸ به عنوان یارانه دولت پرداخت می شود.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در  جلسه طرح جوانی جمعیت گفت: در خصوص مسکن روستایی، خانوارهای که میل سکونت در روستاها را دارند می توانند از این طرح بهره مند گردند.

اکبری افزود: برای این بخش یک میلیون قطعه زمین به صورت ۹۹ ساله در روستاها برای متقاضیان واجد شرایط  تامین خواهد شد تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

وی افزود: هدف ما کاهش قیمت تمام شده مسکن و  تمامی اجزای آن  از جمله مصالح ساختمانی است  و کاهش هزینه های ساخت، بیمه، مجوزها و عوارض صدور پروانه ساختمانی در دستور کار دولت و بخش عمومی غیردولتی قرار دارد.

دبیر قرارگاه ملی مسکن و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به قانونی جهش تولید با تامین ۵۰ هزار هکتار زمین شهری و حذف قیمت زمین در طرح های حمایتی طرح نهضت ملی مسکن در کشور رونق و رشد شتابان گرفته است.