شناسهٔ خبر: 146542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان خراسان رضوی؛

واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت در خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آیین واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان خراسان رضوی در مرحله دوم، با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی، شهری و نیز خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در تالار همایش‌های موسسه خیریه همدم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: آیین واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان خراسان رضوی در مرحله دوم، با حضور جمعی از مدیران کشوری، استانی، شهری و نیز خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت در تالار همایش‌های موسسه خیریه همدم برگزار شد.

روح‌الله اکبری گفت: آیین واگذاری زمین به ۱۳۰۱ متقاضی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در استان خراسان رضوی در مرحله دوم، با حضور انسیه خزعلی معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌ جمهور، روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی، سید احمد خادمیان رئیس دفتر پایش طرح‌های وزارت مسکن و شهرسازی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی استان، جمعی از مدیران شهری، مسئولان استانی و نیز خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت برگزار شد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم اراضی مستعد برای ساخت مسکن را از دولتی تحویل گرفت که حتی از فراهم کردن کوچک‌ترین زیرساخت برای آن نیز استنکاف شده بود. با این حال، در این دو سال به ‌موازات پیشبرد طرح کلی نهضت ملی مسکن، از ۲۴۰ هزار باقیمانده مسکن مهر نیز تاکنون ۱۰۰ هزار واحد تحویل افراد شده و ۵۰ هزار هکتار زمین برای فازهای جدید نهضت ملی مسکن تعریف کرده‌ایم که در حال واگذاری است.

وی با بیان اینکه در سرتاسر کشور بیش از ۳۲ هزار قطعه زمین به خانواده‌های مختلف ایرانی واگذار شده که ۱۳۰۱ قطعه زمین فعلی در خراسان رضوی، بخشی از همین شمار است، ادامه داد: با همت دولت و بر پایه اعتمادی که مردم به بدنه اجرایی جدید داشتند، فرآیند ساخت مردمی سازی شد؛ به این معنا که دولت از وجهه تصدی‌گری کنار رفت و امکانات و زیرساخت‌ها را تقدیم مردم کرد تا براساس آنچه خودشان می‌خواهند، به کمک پیمانکار انبوه‌ساز و یا به‌صورت شخصی، زمین‌ها را بسازند. تا به حال، در کمتر از دو سال هم برخی واحدها به‌طور کامل آماده سکونت شده که دستاورد بزرگی است، اما رمز و راز اصلی آن همان بحث واگذاری به مردم است تا کار به‌طور همدلانه پیش برود.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از چشم‌انداز چهار میلیونی نهضت ملی مسکن، تاکنون حدود یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد در مراحل مختلف ساخت قرار گرفته است، تصریح کرد: ۱۰۰ هزار واحد هم به‌طور کامل تحویل مردم شده و ۵۰ هزار هکتار زمین تأمین شده تا در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد. از این میان، خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت هم در اولویت برنامه‌ریزی‌ها هستند و اکنون به دومین فاز واگذاری زمین به این خانواده‌ها رسیده‌ایم.