شناسهٔ خبر: 146556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها در ایلام

مدارس حاشیه راهها سرپرست حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راهها در سطح مدارس این استان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، کامران بختیاری سرپرست حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام اظهار کرد: این طرح با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده است.

وی افزود: با حضور کارشناسان در مدارس، آموزش‌ها به صورت حضوری و چهره به چهره طی ۲ مرحله انجام گرفت و مربیان و والدین نیز با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا شدند و در مجموع یک هزار و ۲۰۰ دانش آموز همراه با مربیان و والدین از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ایمن‌سازی فیزیکی ۲۱ باب مدرسه حاشیه راه‌های این استان در سال جاری خبر داد و یادآور شد: چهار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان هزینه شده است.

بختیاری ادامه داد: دانش‌آموزان آسیب‌پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند بنابراین ارتقای ایمنی تردد آن‌ها و فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهم‌ترین اهداف ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

وی بیان کرد: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از آن، تعداد دانش‌آموزان و مخاطرات احتمالی از قبیل سرعت غیر مجاز در محورهای مواصلاتی تعیین می‌شود.

سرپرست حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در پایان خاطرنشان کرد: با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم شده است.