شناسهٔ خبر: 146583 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با ترغیب بخش خصوصی/رفع و اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز کشور تا پایان سال جاری

ترانزیت کالا افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با ترغیب بخش خصوصی، رفع و اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز کشور تا پایان سال جاری، توسعه همکاری‌های تجاری و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و عراق، بخشی از مهمترین اخبار حمل و نقل جاده ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

رفع و اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز کشور تا پایان سال جاری

رفع یا اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیز کشور توسط وزارت راه و شهرسازی با همکاری پلیس راهور فراجا در دستور کار سال جاری قرار گرفته و در حال اجرایی شدن است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اجرای هر چه سریعتر اقدامات نرم‌افزاری کاهش تصادفات و مصدومین جاده‌ای ازجمله آموزش و فرهنگ سازی رانندگان و اجرای سخت‌گیرانه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به ویژه در حمل‌ونقل عمومی و ترانزیتی کشور، افزود: توسعه دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و نظارتی و همچنین ارتقای واقعی استانداردهای عمومی خودرو و تسریع در توسعه سامانه سپهتن برای حمل و نقل عمومی کشور از جمله اقدامات سخت افزاری است که نقش قابل ملاحظه‌ای در کاهش تصادفات و مصدومین جاده‌ای کشور دارد.

وی دستور داد تا با برگزاری جلسات منظم و مدون شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، برنامه‌ها و اقدامات این نشست هر چه سریعتر اجرایی شود و همچنین گزارش عملکرد تمامی دستگاه‌های مسئول در حوزه حمل و نقل و ایمنی تا دو هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.

سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان برای پیگیری پروژه‌های حمل و نقل زمینی دو کشور

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان به منظور پیگیری مصوبات و همچنین بازدید از پروژه‌های دو کشور و دیدار با مقامات عالی رتبه این کشور، روز جمعه ۱۴ مهرماه به باکو سفر می‌کند.

پیگیری روند پروژه‌هایی مانند پل جاده‌ای آستارا، تعمیر و مقاوم سازی پل فلزی آستارا، ایجاد سایت موقت گمرکات و پایانه مرزی در پل جدید اتوموبیل رو، تعیین نقطه صفر مرزی برای پل آغبند و ساخت و طراحی این پل از مصوبات اجلاس تیرماه کمیسیون بود که در این سفر مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

افزودن ۵ هزار اتوبوس به ناوگان جاده‌ای با ترغیب بخش خصوصی

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان، گفت: امسال مصمم هستیم با ترغیب بخش خصوصی و اعطای وام و تسهیلات مناسب و از طریق واردات، ۵ هزار اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور اضافه کنیم.

 همکاری‌های تجاری و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و عراق

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ستار جبار الجابری معاون وزیر تجارت و نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیرجمهوری عراق در ایران دیدار و گفتگو کرد که در این دیدار، توسعه همکاری‌های تجاری و حمل و نقل بین المللی جاده‌ای بین ایران و عراق مورد تاکید قرار گرفت.

درخواست انجمن شرکت‌های راه سازی ایران برای حذف دلالان بورسی سیمان و فولاد

انجمن «شرکت‌های راه سازی ایران» در نامه‌ای به وزارت راه و شهرسازی خواستار آن شد که مصالح مورد نیاز برای پروژه‌های راه و مسکن از بورس کالا خارج شود و بتوانند به طور مستقیم و بدون واسطه آن را از شرکت‌های تولید کننده خریداری کنند.

تدوین آیین‌نامه شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی به دستور وزیر راه و شهرسازی

حسب تأکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص فراهم ساختن زمینه قانونی تأسیس و فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ترکیبی کالا و گسترش فعالیت‌های ترکیبی چندوجهی به ویژه ترکیبی دریا-جاده، تدوین آیین‌نامه تأسیس و فعالیت شرکت های حمل‌ونقل ترکیبی کالا در دستور کار شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور قرار گرفت.  

پل شهدای ارتش شهرستان چگنی در حوزه راه‌های روستایی لرستان به بهره‌برداری رسید

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با احداث پل شهدای ارتش، راه ارتباطی ۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار بخش شاهیوند به دهستان تشکن و بخش مرکزی شهرستان چگنی در استان لرستان برقرار شد.